Det känns som om våren är här!


Solen skiner! Vår i luften! Härligt! Men det kommer nog att dröja ett bra tag innan all snö är borta. Och halt är det ute. Riktigt halt. Pernilla och jag tog oss en promenad i solskenet på isgatorna igår, och jag gick som en snigel. Sakta men säkert. Rädd att halka. Och jag höll på att halka...flera gånger. Är det pinsamt att ha broddar på skorna innan man har fyllt 40..?? Öööh...jooo, det är det nog. Och inte är det snyggt heller. Nooop, bättre att gå sakta med sygga skor än att gå fort med fula broddklädda skor. Så jag sniglar mig fram i fortsättningen också. Sakta, säkert och snyggt! ;)
Pernilla ville ha potatis, köttbullar och min sås igår till middag. Gott med vinbärsgelé till det.
Fick ett MMS från mamma i går. Och jag höll på att dö av skratt. Hennes spis har pajat. Fungerar inte. Så hon bad pappa att kolla upp problemet. Och det gjorde han, på sitt skojfriska humör. Och han fixade spisen...NOT. Men han fixade ett gott skratt till oss. Misstänker att det blir en ny spis hemma hos mamma och pappa, för mammas nybakade gifflar klarar sig inte pappa utan, inte hennes nybakade bröd heller för den delen.
Alla sätt är bra, utom dom dåliga...hahahahahahaha

Gårdagen innehöll mycket tvätt. Tvätt, tvätt, tvätt. Och strykning! Massvis med strykning. Men dagen innehöll även lite besök. Tre besök faktiskt. Skönt med lite avbrott i vardagen. Riktigt skönt med avbrott i strykningen.
Pernilla och jag var trötta framåt kvällen, så vi tog en massa trams-kort som vi skrattade åt tills vi låg dubbelvikta. Och sedan fick Pernilla ont. Dumma kamera! Det var ju inte meningen att det skulle göra ont! Men en panodil senare, och en fin blomsterbukett från min syster med familj fick Pernilla på riktigt, riktigt bra humör. Tänk vad blommor kan pigga upp! Tack kära syster-yster, Kenneth och Gabriel, Pernilla blev jätteglad! Och jag med, för buketten är kanonfin på mitt köksbord :)
Nu ska jag fortsätta med...åååh...suck...stryktvätten! Sedan ska Pernilla och jag ta en promenad i snygga skor utan broddar.
På eftermiddagen blir det nog en tripp till Pauliström, bilbyte med mamma och pappa. Måste få plats med garderob och skrivbord som ska med till Kalmar i morgon. Och det får plats i deras bil.
Tjinge-linge-ling!!



Kommentarer
Postat av: Solan

skrattar Nä snyggt är det verkligen inte med tunga grova broddskor.. dock så finns det ganska diskreta halkskydd att köpa ;-) tipsar

2010-03-10 @ 14:59:45
URL: http://www.skotornet.se/blogg
Postat av: Adara

Naw tack! :D jag gillar min svarta färg bättre än den röda. ;)



visst är det härligt med vårkänslor!! <3

2010-03-10 @ 21:00:29
URL: http://adara.blogg.se/
Postat av: Marina

Hade fler använt broddar hade jag definitivt använt det:). Min balans är inte så bra den heller haha. Men som sagt vi är väll för unga för det än. Det tillhör ju bara den äldre generationen tycker man.



Tack för ditt tipps. Har nu fått en remiss till sjukgymnast och där får jag låna ett bälte:). Får hoppas att det underlättar lite så jag kan upp och skutta lite i alla fall:)

Postat av: Adara

Hej!

ja visst var det fina saker!



Men ååh vad häftigt att få göra såna saker! Blir lite avis faktiskt. Jag skulle så gärna vilja börja jobba nu med film och liknande. Känns så jobbigt att gå en utbildning till..



kram

2010-03-10 @ 22:18:36
URL: http://adara.blogg.se/
Postat av: Daniel

Så härligt!!



Du verkar ha en härlig Farbror Melker till far! ;)

2010-03-11 @ 09:23:16
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: cecce

Så mysigt ni verkar ha ihop du och pernilla.

Skönt när mab kan skratta åt eländet!!

Broddar?

Tack men nej tack!



Kraam

2010-03-11 @ 20:30:56
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0