På Williams begäran...


...ska jag nu lägga upp ett litet klipp. Ett klipp på en klippa, min klippa.

-Mamma, kan du spela in när jag läser min läxa...
-Mmm, det kan jag.
-Kan du lägga ut det på din blogg..??
-Jamenvisst kan jag det William..
-För jag vill att hela världen ser att jag kan läsa..
-Hahaha...jaa du lille Wille, nu är det ju inte så att HELA världen läser min blogg precis...
-Gör dom inte..??
-Nää, hahaha..det gör dom verkligen inte..
-Men nästa hela världen dåå..
-Ööh..typ..eller nja, inte nästan hela världen heller, men ganska många från olika platser i världen...
-Typ från Afrika..??
-Jaa, faktiskt!

Han är så stolt att han kan läsa ganska flytande nu. Så stolt att han vill visa HELA världen det.
Så HELA världen...här kommer en hälsning från William...

..nu kan jag läsa!

Tjinge-linge-ling...att läsa är att upptäcka en helt ny värld!


Kommentarer
Postat av: dragi

vad söt. gud vad längesen man själv var i den situationen hehe. Nu är william lite större men d roligaste e små barns härliga små citat. De säger de roligaste sakerna o ibland stämmer de så otroligt överes med verkligheten att vi vuxna inte en tänkt på det. Barn är genomgoda (för det mesta) och så spontant ärliga....you gotta love them =)

2010-06-06 @ 21:11:07
URL: http://dragi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0