Ont, det gör ont...


...det gör riktigt jäkla ont (jag får svära i skrift när jag har ont, det har jag själv bestämt). Eksem! Eksem på händerna och i ansiktet. Och varför ska jag få det på händerna och i ansiktet..?? Och just nu, när det är typ 30 grader varmt ute. Det är ju inte precis så att jag kan ta på mig handskar och en rånarluva...näää, det är för varmt för det. Inte för att jag brukar gå omkring med rånarluva när det är minusgrader, men det skulle se betydligt bättre ut i minusgrader än i plusgrader. Varför kan inte eksemet sätta sig i arslet istället. Den kroppsdelen visar jag ju inte upp offentligt precis. Där skulle jag kunna ha eksemet...fast...hmmm...klia sig i arslet offentligt..?? Ingen vacker syn det heller precis. För det kliar...satan va det kliar. Och det gör ont! Riktigt ont!

Idag har vi haft våran andra (för dom som inte kunde komma förra veckan) husvisning. Och under tiden som husspekulanterna var i huset med mäklaren åkte jag, Felicia, Edward, Wictor (Edwards kompis) och William till Kristinebergsbadet för att känna på vattnet. Och det var ljummet. Så skönt och samtidigt lite svalkande. Inte för att vi doppade hela oss, men vi doppade tårna i alla fall. En bra start på juni månad och i början av augusti så bör vi ha doppat oss ända upp över knoppen ;)

Edward, William och Wictor känner på vattnet, och det är svalkande



Edward tyckte det var lite kallt i vattnet                 William bjuder på en chokladboll



Gott med isglass en varm sommardag som denna


Kvart i sex var vi välkomna tillbaka hem...oj,oj,oj...panik! Edward och Wictors träning börjar klockan sex. Riktig panik! Snabbt ombyte och lite mat i magen och gasen i botten ner till träningen...puuuust, vi hann. Eller, nja..vi var liiite sena. Men bara lite. Typ någon minut eller så.

Efter fotbollsträningen drog vi på grillen...



..och under tiden jag grillade läste William sin läsläxa för mig



Ett STORT leende nu barn! Sådär ja! Fint!



Efter maten fanns det fortfarande glöd kvar, så det blev lite grillade Marshmallows



Och till kaffet smaskade jag i mig hallon och björnbärspaj


Och oj! Nu när jag nu tittar på allt jag har ätit idag så förstår jag varför det var hmm lite svårt att knäppa den översta knappen i jeanskjolen idag. Måste ta på mig min stegräknare igen och börja ta mina raska promenader. Måste, måste, måste! Så är det bara!
Alternativet är ju annars att strunta i att äta så mycket gottigheter, men....hm...nääää, usch såååå tråkigt! Då går jag hellre raska promenader och fortsätter att äta gott. Ska genast sätta igång...med ett par raska steg till sängen :)

Tjinge-linge-ling...livet är för kort för att kastas bort!



Kommentarer
Postat av: Malin

Fy, vad jobbigt med eksem! Hoppas du har några salvor eller något som hjälper, för fy vad trist i den här värmen!

Hjälp, vilka söta, goa, barn du har, dom verkar så himla duktiga!

Nu är jag spänd, HUR går det idag när budgivningen börjar, hoppas du håller mig uppdaterad!

Kram Malin

2010-06-03 @ 07:35:49
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: cecce

Hej!!

Nämen stackare...vad jobbigt att det kliar så.

Finns det ingen typ medicin eller nåt???



Nu har jag hängt dåligt med här.

Ska ni sälja huset???

Men...ni har ju nyss renoverat badrummet??



Tycker som du..hellre några kilo för mycket och ett njutbart liv än att späka sig hela dagarna:-)

Stegräknare är bra!!



Ha en fin dag!

Kram

2010-06-03 @ 08:57:07
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: dragi

gud vad jobbigt med eksem...o i denna värmen. Mamma lider av ganska mycket eksem pga sitt jobb. Tyvärr hittar hon inget som hjälper henne tillräckligt mycket så hon har typ lärt sig leva med det.i perioder är det helt ok,andra så har hennes händer typ spruckit upp helt...usch jobbigt kan jag tänka mig.



Hur har det gått med husvisningarna nu då? o hur går det med sökandet efter nytt =)

2010-06-03 @ 21:19:51
URL: http://dragi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0