En underbar helg!


Tänkte dela med mig av lite bilder på en helt underbar och varm helg i Hultsfred...så håll till godo ;)
William och Edward njuter av solen och värmen! Äntligen sol! Äntligen värme! Härligt!


Lite familje-kubb! Patrik, Felicia och Sandra (Felicias kompis) mot mig, William och Edward..och..ööh..måste jag säga vem som vann..??...Okey då...MITT LAG VANN!!! TJOOHOO!!!



Grill hela helgen låååång! Och det är såååå gott med grillad mat en ljummen sommarkväll!


Ja och lite grillad efterrätt blev det också...Marshmallows...


...och en glass-skål för sommaren

Si så där...slut på helgen och en ny spännande vecka tar sin början. I morgon (måndag) är det sista budgivningsdagen på vårt hus och förhoppningsvis blir det sålt. Och så kommer mina stora döttrar, Pernilla och Patricia hem. På tisdag händer det spännande grejer hemma hos oss, ingenting jag kan avslöja nu, men det är något spännande och det är något STORT. Och så har ju William sin fotbollsträning. På onsdag är det Edwards fotbollsträning. På torsdag åker vi till Kalmar och på kvällen är det Felicias skolavslutning i kyrkan. Min lilla stora tjej slutar sexan..mmm...högstadiet väntar efter sommarlovet. Spännande. Och på fredag är det killarnas skolavslutning, först i kyrkan och sedan en sommarfest i skolan. Riktigt härligt och kul! Mysigt av Råsebäcksskolan att anordna en sommarfest.

Ja ni ser, ännu en fullspäckad vecka har jag att vänta mig, men en trevlig fullspäckad vecka vill jag lova...eller jag kanske inte kan lova att den blir trevlig, men jag kan ju i alla fall hoppas på att den blir det. Och som jag brukar säga, det blir vad man gör det till!  Jaaa just det...min äldsta dotter (Pernilla) tar studenten den 15:e juni...de ni! Så lite förberedelse inför studenten håller jag också på med. Hm, om ändå dygnen kunde innehålla 36 timmar ;)

För ett par dagar sedan fick jag en inbjudan av en vän i Bangladesh, jag är varmt välkommen att hälsa på hos honom. Han bjöd hem mig till sig! Jag får biljetter och boende...och en sightseeing på köpet...de ni! Och jag blev faktiskt både glad och rörd av hans fina mail...och så kom jag på...var i helsike ligger Bangladesh..??..Oj...öh...hm..?? Lite pinsamt, men jag kom inte på vart det låg...hade det i bakhuvudet någonstans, men det ville liksom inte komma fram...så..hm...jag fick (ja, jag vet, jag skäms) slå upp det...och, jamen visst...herre gu'...det visste jag väl...att det ligger i "typ" östra delen av Indien! Tack Sabbir för din inbjudan! Det är en stående inbjudan som jag kan lösa in när jag vill...så vem vet...en tripp till "typ" Indien i framtiden är inte helt uteslutet i min värld.

Och ett litet tacktal (glömde tacka i torsdags, men bättre sent än aldrig)...
Tack till Susanne och Tony för att ni tog hand om kaffet åt mig på F-97's hemmamatch. Utan er hjälp hade det kört ihop sig totalt för mig. Så än en gång ett hjärtligt tack!

Tjinge-linge-ling...som man bäddar får man ligga!


Kommentarer
Postat av: dragi

asså denna helgen har varit en av de bäta,vädermässigt speciellt. idag e d redan mulet här men skitsamma just nu e jag glad att man fått en rejäl dos av solen. Bleven tripp till ullared igår oxå =) kommer upp bilder idag tror jag.



hultsfredfestivalen har jag aldrig varit på men när jag gick på gymnasiet så satt jag uppe halva nätterna o kollade live sändningar på ZTV =) annars tror jag inte festivaler e min grej hehe,lera o tälta o mycket alkohol hehe... isf sklle jag uppskatta det mer på avstånd. typ från eran trädgård hehe.



kram kram

2010-06-07 @ 06:14:56
URL: http://dragi.blogg.se/
Postat av: Malin

Man MÅSTE grilla när det är sommar, oavsett vilket väder det är, det är så otroligt gott!!

Vilken vecka du har framför dig och jag håller tummarna stenhårt att det avslutas ikväll och att drilionerna rullar in ;-).

Men hallå, vad är det för hemlighet du har angående tisdag, berätta, berätta!! :-)

Kramar Malin

2010-06-07 @ 08:21:13
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0