Brännbollsturnering...


...nere i hembygdsparken med Edwards klass igår kväll. En liten skolavslutning med föräldrarna. Jättetrevligt! Och vilket härligt väder vi fick. Tyvärr förlorade vi föräldrar. Barnen vann med siffrorna 75-74. Hm, tror att protokollföraren räknade fel. William tyckte att det bästa med brännbollsturneringen var fikat. Och jag är nästan beredd på att hålla med. För gu' va gott det är med kaffe och nybakat ute i naturen. Tack alla föräldrar och barn för en riktigt trevlig och rolig kväll!
Bakade mini-muffins till brännbollsturneringen...


...och givetvis bakade jag gifflar! Ett måste på en brännbollsturnering ;)


Ett underbart väder med underbara föräldrar och barn!


Barnen mot föräldrarna! Och..hoppsan..vinst för barnen!


Jag fick baka en sockerkaka till Felicias fotbollsmatch. Våran (o-)tur att ha hand om fikat..


...och tvätten.

I går önskade jag att jag kunde dela mig på..hm..exakt mitten. Ena halvan skulle i så fall följa med på Edwards brännbollsfest med klassen och den andra halvan skulle följa med Felicia på hennes fotbollsmatch. Men tyvärr är det omöjligt. Så jag fick prioritera, och som vanligt måste jag prioritera dom som är yngst. Så har jag alltid fått göra när det har kört ihop sig. Och mina barn protesterar inte, dom har funnit sig i att ibland kan inte mamma vara med på allt. Fast jag ska tillägga att det inte är så ofta som det kör i hop sig, men det händer som sagt. Så igår fick jag åka upp med sockerkaka och kaffe till fotbollsmatchen och lämna av fikat för att sedan dra vidare till hembygdsparken och vara med på brännbollsturneringen. Och för dom föräldrar som var på fotbollen och "trodde" att jag struntade i Felicias fotbollsmatch vill jag informera att så var inte fallet. Jag kan inte dela mig på mitten, även om jag önskade att jag kunde göra det ibland. Men jag drog mitt strå till stacken och fixade nybakad sockerkaka och en kanna kaffe till fikaförsäljningen.

Ja just det...fick ett mail från Angelinas (butiken som jag köpte Pernillas balklänning ifrån) och dom undrade om dom fick använda bilder på Pernilla i hennes balklänning på deras sida.
SJÄLVKLART ju! Så kul ju! Ah, känner mig riktigt stolt!


Min balprinsessa Pernilla i sin vackra klänning från Angelinas

Nu får vi snart besök av Edwards kompisar Rasmus och Daniel. Och Rasmus mamma Weronica kommer också. Fika och klippning står på schemat. Det ska bli skoj! William har sin kompis Tim här, och dom sysselsätter sig med...hm...just precis...att spela fotboll och äta glass. Duktiga killar!

Tjinge-linge-ling...solen gör mig glad!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

fett fin klänning! :)

2010-06-04 @ 15:29:58
URL: http://typlinnea.blogg.se/
Postat av: cecce

Vilken vacker bild!!

Vilken otroligt vacker klänning!

Vilken skönhet!!

Förstår jag att de ville använda den bilden.

Hoppas du fick betalt!



Dela sig på mitten är svårt...men visst önskar man att man kunde när man har fyra barn!



Hoppas du har haft en fin fredagskväll!

Kramar

2010-06-05 @ 00:10:07
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: dragi

Ska se om jag lyckas få till lite roliga bilder idag oxå hehe =) Ja eksem e jag tacksam över att ha sluppit (ta i trä)...men jag lider med er ändå. Sto se tice tajne,nebrini it´s safe with me =)

2010-06-05 @ 12:30:23
URL: http://dragi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0