William fixar middag…


…ugnspannkaka med mycket fläsk i. Det är riktigt gott. Och William är ju en mästerkock.



Du William, du kanske skulle ta och bli kock..?? Oj då, vilken blängblick jag fick! Jag ska bli fotbollsproffs, ingen kock!! Nää men jag bara tänkte, för du är ju duktig i köket (måste fjäska lite, så han inte tappar humöret). Jaa, men alla måste ju kunna laga mat, annars kan man ju dö om man inte äter. Joo, joo visst, självklart William. Jaa mamma, tror du inte att Zlatan äter mat..?? Jo självklart, men jag tror nog inte att han kanske lagar sin mat, han har nog fullt upp med sin fotboll. Jaahaaa…men vem lagar hans mat..?? Hans tjej skulle jag tro William. Okey, och ett stort smile från William. Bra det, en glad William är lika med en glad mamma.

Jag tog rivna morötter till ugnspannkakan, en del tog jordgubbssylt (ja, jag vet…urk, bläää) och några tog lingonsylt. Så är det, stor familj, stora viljor och olika smaker.


 

Efter maten var det dags för läxor. Edward och Felicia tog fram sina böcker utan protest och satte sig och läste. Men inte William. Nix, orkar inte. Nä, men nu är det så att du har läsläxa William, och man måste göra sina läxor, alla måste kunna läsa. Varför..?? Jamen William, det är väl inte roligt att vara stor och inte kunna läsa, och dessutom klarar man sig inte ute i världen om man inte kan läsa. Joo, jag klarar mig. Jag behöver inte kunna läsa, jag ska ju spela fotboll när jag blir stor…Ahh William, du kanske vill läsa om dig själv i tidningen när du väl blir proffs (åter igen fjäsk). Näää, det behöver jag inte, det kan min tjej göra åt mig, när jag vilar mig efter maten hon har lagat åt mig när jag kommit hem från min fotbollsmatch…hahahaha…jag tror jag döööör!! Vilket barn!!! William!!!


 

Tjinge-linge-ling…nu blir’e mys i soffan…och pax för fjärkontrollen :)


Kommentarer
Postat av: malin

hahahah ja barn är för härliga va jag skrattade, så gulligt fast de tycker man ju inte då, jag vet har 3 barn själv och ett bonus barn som bor här varannan vecka, va kul att di gillade bloggen / på återseende ha de./malin

2010-01-21 @ 21:14:16
URL: http://johanssonkallen.blogg.se/
Postat av: Ida

Rivna morötter tycker jag är godast till! :P

2010-01-22 @ 01:29:10
URL: http://adara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0