Vinst på miljonlotteriet…


…jaa, ingen större vinst, då hade jag inte suttit här och skrivit, nej jag hade snarare legat på golvet…avsvimmad…eller kanske rent av på väg i ambulans med en hjärtinfarkt…ja, något av alternativen hade det med stor sannolikhet varit… Och hur stor sannolikhet är det att jag ska vinna liiiite på miljonlotteriet..?? Joo…hmmm…STOR…joo, jag vet…typ ALLA vinner liiiite, så gör dom ju…lotteriförsäljarna, för att hålla ”jag –tror-att-jag-kommer-att-vinna-stort-snart” humöret uppe på oss…eller på i alla fall mig. Och ja dom lyckas…för tänk om…kanske…inom en snar framtid…såååå vinner just jag. Jag har ju sett på TV och i tidningar ALLA dom ANDRA lyckliga vinnare…och snart bara MÅSTE det ju vara min tur…eller..?? Fast om jag tänker efter riktigt ordentligt (vilket jag gör då och då, men inte för ofta) så skulle jag vara miljonär om jag sparade (booooring) alla pengarna jag la på kläder, skor, väskor och lotter…inom en ganska snar framtid…ja om en si så där trettio år…MEN VEM VILL VÄNTA I TRETTIO ÅR..?? Inte jag…jag lever i nuet…jag satsar på lotteri…och jag  hoppas, hoppas…  För har jag inte vunnit stort inom trettio år…jaa då, dååå kommer jag med all sannolikhet att vara en sur och bitter tant på ålderdomshemmet och ångra att jag inte sparade en massa pengar istället för att kasta bort dom på lotter…Fast när jag inte tänker riktigt ordentligt (som nu) så undrar jag vad jag ska med en massa sparade pengar till när jag nästan är sjuttio år..??.. Om jag nu lever till dess…vilket jag ju hoppas och tror!


Ja just det
…åter till vinsten jag skrapade fram…jag vann ju på tre lotter till och med…så totalt vann jag HELA 240 kronor…de ni!! Så nu kan jag använda min vinst och plocka ut varor för vinstvärdet (ja, för jag vann inte cash) typ, regnkappa, elektrisk köksvåg, plattång eller annat krafs…eller så kan jag spara vinsten(se där, jag kan minsann spara) och samla ihop fler kommande vinster (ja, jag är optimist, och tror att jag kommer att vinna fler gånger) tills jag har nått 2000 kronors nivån…och där…ja där kan jag välja…ööööh....köksmaskin, kaffebryggare eller kristallkrona (ja nu börjar det likna nått)… Fast nu vet jag inte vad jag skulle välja…det blev svårt…men det lutar åt en kristallkrona…frågan är bara vart jag ska hänga den..??

 

 

Tjinge-linge-ling på ett tag!


Kommentarer
Postat av: Daniel Lyckman

Hej igen!

Jag trodde faktiskt att du om någon skulle fatta det roliga och ironiska i det, men tydligen inte. Jag ber om ursäkt om du tog åt dig för det var inte menat så. Det som gör det ännu mer komiskt är att du gick in på min blogg och kommenterade i stället för att svara på kommentaren här. Vi har ju tidigare haft den jargongen och jag trodde vi skulle fortsätta med det. Sorry Sussie!

2010-01-20 @ 19:22:14
Postat av: Sussie

Hej på dig med Daniel!

Det är inte så komiskt att gå in på varandras bloggar för att svara, det är faktiskt så man gör, om nu avsändaren har en blogg vill säga!

Jag tycker det är okey att ge varandra kommentarer, både bra och dåliga (om det finns grund till det). Och visst har vi våran jargong du och jag, men resten av världen fattar nog inte att vi kanske till största delen skämtar med varandra. Därför tog jag bort din kommentar i det förra inlägget.

Och du behöver inte vara sorry, passar inte kommentarer in på min blogg, tar jag helt enkelt bort dom.

2010-01-20 @ 19:59:27
URL: http://suzanamusic.blogg.se/
Postat av: cecce

Hej!

Miljonlotteriet har jag också varit med i. Rätt roligt faktiskt. Kommer i håg att jag vann en del men inga större summor eller saker.



Den som spar han har fast inte särskilt roligt.

Det är mitt motto!!



Kram

2010-01-20 @ 20:36:08
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Barbie

Riktigt fin krona

2010-01-21 @ 20:34:25
URL: http://barbierocknroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0