Pernillas balklänning…


…är bokad och betald. Nu ska det bara måttas, så att den sitter perfekt på just henne. Så i helgen kommer måttbandet fram, då ska det mätas…upp och ner, fram och tillbaka, runt omkring, allt detta ska skrivas ner på instruktionspappret jag har fått…huu jeda mig…men det går säkert bra…finemang…jag menar, jag är ju bra på siffror och så... Sedan är det bara att skicka in måtten och om ett par veckor har vi klänningen här, måttbeställd och perfekt. Och visst är den vacker..??

 

 

Bilden har jag lånat från Ann, som kommer att sy klänningen! http://www.annsfbk.se

 

Accessoarer (smycken, bolero, handskar, väska m.m.) och skor är också så gott som färdigt. Nu återstår det bara att boka en tid för håruppsättning, och jag hoppas att bästaste Kerstin har tid den 30:e maj, när balen ska hållas i Kalmar.

Jaa just det, jag kanske skulle ta och passa på att efterlysa en kavaljer till henne på balen…någon som jag ska godkänna först...såå, någon frivillig..?? som törs ta den utmaningen..??…hahaha…skojsar lite bara. Hon väljer och vrakar en kavaljer själv, givetvis…men duger han inte i mina ögon, tar jag fram blängblicken…näää, det gör jag inte, skojsar igen ;)

 

 Tjinge-linge-ling, nu ska jag åka till mamma och pappa i Pauliström-allas dröm. Och där blir det exotisk bricka och tårta! Yummi!!


Kommentarer
Postat av: malin

Åh vilken underbar klänning, så kul för henne med balen och för dig också, ha de så bra hos mam o pap mysigt att ha en nära relatin till sina föräldrar, de har jag också, men vi bor lite långt ifrån men träffas så ofta som möjligt och ringer varann flera gånger i veckan Kram/ Malin

2010-01-27 @ 13:40:10
URL: http://johanssonkallen.blogg.se/
Postat av: Jennie L

Verkar ju bli årets snyggaste tjej det där! Bra smak du/ni har. Jag inspireras :)

2010-01-27 @ 14:04:29
URL: http://www.text.nu
Postat av: giesela

Åhhh vad vacker hon kommer bli :))

2010-01-27 @ 19:35:46
Postat av: Suzana

Tack så jättemycket Giesela :)

2010-01-28 @ 14:23:35
URL: http://suzanamusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0