Pasta med räksås…


…de e grejer de! Snabb och smidig middag…det gillas, av mig i alla fall…och av familjen…viktigt! Och fort går det, det gillas också av mig, i stressiga stunder vilket är allt för ofta nu för tiden.

Men om ni vill testa så får ni här mitt enkla och supergoda recept… (för 2 personer)

 

Börja med att koka pastan, ta den pastan ni gillar :)

Fräs purjolöken (en liten) och vitlöken (en finhackad klyfta) i en klick smör och en skvätt olivolja på medelstark värme. (Ska inte ta färg, bara bli lite lagom mjukt)



Blanda i 1-2 tsk currypasta (gärna het), 1 dl crème fraiche och 1 dl mjölk. Salt och peppar (jag använder vitpeppar). Låt småputtra tills det har tjocknat.


När pastan är färdigkokt, häll i ett durkslag och lägg en rejäl klick smör i kastrullen, spola av pastan med kallt vatten och häll tillbaka pastan i kastrullen med det nu smälta smöret, rör om ordentligt. Ställ åt sidan.

När såsen har puttrat tills sig och tjocknat lägg i de nyskalade, eller väl avrunna, räkorna och rör om. Hetta bara upp, får inte koka (då kan räkorna bli sega och äckliga).

 

Klart att servera, och jag serverar med painriche och en sallad med fetaost och oliver.

 

Man kan servera något gott vitt vin till pastarätten, men eftersom jag tyvärr inte dricker vin (jäkla migrän, tål inget vin alls) så kan jag inte rekommendera något till er…men ni har säkert någon egen favoritdricka, ta det… annars går det lika bra med selleri, som Verner och Verner hade sagt ;)

Jahaa, säger väl…smaklig måltid och skål på er!

 

 Tjinge-linge-ling!!


Kommentarer
Postat av: cecce

Åh, så gott det ser ut!

Snabba och enkla recept-det gillar jag!!



Kommer gärna och fikar i Kalmar med dej!!



Kramar

2010-01-19 @ 21:12:35
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: dragan

Suzana this looking really good i am still at work and i am so hungry can u please sand me this fast to Canada!!

once again great blogg u make everyone happy u cover i mean everything!!food,fashion ,football .....extc

great job

kramar till dig

2010-01-20 @ 19:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0