Laxburgare…


…med fullkornsbröd, sallad, tomat, rödlök och min egna dressing. Jaa, det var dagens middag. Återigen en snabb, god och enkel middag. Orkade inte skala potatis och rulla köttbullar, och inte var jag sugen på hamburgare heller. Så det fick bli nyttig fisk. Laxburgarna köpte jag färdiga (smidigt) och kryddade dom med salt, peppar, citronpeppar och så pressade jag en lime över dom. Stekte dom i en grillpanna med en klick smör. Dressingen gjorde jag på ca 1 dl majonnäs, 2 msk chilisås (gärna het) saften av en halv lime, 1 krm cayennepeppar, salt och peppar. På något vis kändes det nyttigare än hamburgare och framför allt godare.


 

 

 

Är trött, trött på människor som bara gnäller, gnäller på alla andra, fast dom själva inte är ett dugg bättre…snarare tvärtom.  Vet inte vad jag ska tycka eller tänka, blir bara sååå trött. Men så finns det några få människor (sällsynta, men dom finns) som kan få andra att känna sig speciella, utvalda. Och dom ska man vara rädd om. Så Mette min vän, jag är rädd om dig!

Just när jag kände mig som mest deprimerad (och irriterad) plingade Mette på dörren, med en blomma till MIG! En Orkidé! Tack Mette! Det värmde! Jag är så glad, att ni var så tacksamma för semlorna ni fick och att ni tyckte om dom! Det kommer säkerligen fler godsaker från mig till dig och din underbara familj! För jag ÄLSKAR att baka.


 

Och till alla mina vänner vill jag ge en stor bukett tulpaner (bildformat i och för sig, men ändå)

 

Min dator har varit totalt knäpp, skrivit lite huller om buller…vägrat lyssna på mina kommando, lagt till bokstäver och dragit ifrån…allmänt segat och tjurat. Men under förmiddagen har datadoktorn Patrik suttit och fixat och trixat med patienten Amilo (min dator) och förhoppningsvis har han botat patienten…återstår att se. Annars väntar datakyrkogården på Amilo…och jag kommer INTE att sörja.

Min dotter skrev en fin dikt på sin sida idag, tillägnat mig… http://pernillamusiic.blogg.se Tack Pernilla!! Jag älskar dig!!

Avslutningsvis vill jag också dela med mig av Cecces motto som hon var så snäll och delade med sig, som en kommentar i mitt förra inlägg… ”Den som spar han har fast inte särskilt roligt” Och jag håller med dig Cecce! Precis så är det…sååå bort med Depp-Suzana och fram med Slösa-Suzana som har skoj ;)

Gör gärna ett besök på http://ceccesblogg.blogg.se

 

Tjinge-linge-ling på er!


Kommentarer
Postat av: Daniel

ååååh bjud mej!!

2010-01-21 @ 11:34:21
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: sofia

jätte fin blogg & blir sugen på laxburgare!

kolla gärna in min med

2010-01-21 @ 18:44:52
URL: http://fiacarlberg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0