Kalas, kalas, kalas…


…jaa, fyller man 60 år så blir man firad länge och mycket. Igår kom pappas arbetskamrater hem till honom med paket…och inte vilket paket som helst, utan ett megastort och megatungt paket. Mamma och jag fixade lite (eller, öööh…ganska mycket faktiskt) exotisk bricka, en med rostbiff och en med kycklingfilé. Till det serverade vi potatissallad och nybakat bröd.


 


Och till kaffet bjöds det på hallontårta som konditori Cecil i Vetlanda hade bakat…sååå gudomligt god. Jag gillar lite syrligare tårtor…och den här var så perfekt syrlig. Och jag hade tur…det blev en bit kvar, som jag fick ta med mig hem…så till eftermiddagskaffet ska jag smäcka i mig…hallontårta!! Men sen, typ i morgon, då måste jag börja skärpa till mig och inte äta så mycket onyttigheter och börja motionera mycket mer…om folk bara kunde sluta att fylla år!! I morgon fyller ju ingen år…så då ska jag skärpa till mig…fast…ööööh…då är det ju fredag…vilket betyder fredagsmys…och en semla måste jag nog ha som eftermiddagsfika, jag menar…det är ju fredag ;)



Det bästa med att fylla år är ju ändå paketöppningen…tycker både barn, gamlingar OCH jag, för jag är en blandning av barn och gamling…vilket med andra ord betyder jag tycker det är dubbelt så kul som alla andra. Men nu var det ju inte jag som fyllde år, så jag fick hålla tillgodo med min Canon och knäppa lite kort på gamlingen när han öppnade sitt paket. Och vilket fint paket!!! En jättestor Orrefors skål (megatung!!) full med apelsiner. Jag vill också jobba på bruket i Pauliström och få en skål…eller, nää förresten…jag kan låna skålen av pappa ;)

Och se så glad han blev min far över en skål apelsiner. Tänk om jag hade vetat det innan pappa, då hade du fått tre kilo apelsiner varje lördag av mig! Med på bilden är arbetskamraterna Conny (tv) och Torbjörn (th). Och Torbjörn är också min gamla…eller, nej, nej…jag menar ju givetvis min unga klasskompis!


 


Jag bara måste ha med ett kort på min bror Alexander och hans Mimmi…jag menar se så söta dom är…inte alls frusna, för kärleken värmer dom små turturduvorna ;)

 

Åååh, herre gu’ jaa…resan hem igår (sent på kvällen) var förskräcklig. Det hade ju snöat…typ två meter eller nått…under dom timmarna vi satt och glaffsade i oss exotisk bricka och tårta. Och givetvis hittar ingen plogbil ut till Pauliström…sicken tur att man har en Volvon som kan ploga sig fram, sakta men säkert, hem till Hultsfred.

 

Tjinge-linge-lingnämen ojdå, ser att klockan har slagit dags-att-äta-tårta :)


Kommentarer
Postat av: Patricia

Vill också äta massa gott :O oh gud va söt tjej min stora morbror har hittat sig, :D

2010-01-28 @ 14:45:07
URL: http://patriciiamusiic.blogg.se/
Postat av: malin

Ja visst är de underbart med bröllop, jag kommer garanterat att börja grina, så blödig som jag är.Min Nora börjar piggna till som tur är:).

Ja visst är bordet snyggt är hel nöjd och ett trevligt pris. Jadu fika är vel de bästa som finns kakor semlor tårtor ja de mesta, att de alltid ska va så svårt att hålla igen, MÅSTE skärpa mig ska gå ner helst 10 kg till bröllopet, men alltid trögt att börja blir nog efter 13 feb då jag fyller år Ha de Kram / Malin

2010-01-28 @ 15:23:11
URL: http://johanssonkallen.blogg.se/
Postat av: Hanna

SV: naaw Tack !!!! :D

aa vist är melody club bra !! dom äger ! :D

kram //Hanna

2010-01-28 @ 15:55:57
URL: http://djuuren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0