Jävla proppjävlar…


…mitt under bak och middagsstyrandet går huvudproppen…och ALLT släcks…fan, bara att byta propp Patrik…och det gjorde han…och tre minuter senare…GÅR proppen IGEN..!!... Ingen propp hemma!!.. Patrik släng dig i bilen och åk och köp proppar…fort…degen har snart jäst färdigt..!!..

Och Patrik åkte och jag väntade i mörkret…och väntade…och väntade…och VÄNTADE..!!..Men degen, ja den sket i att vänta på någon jäkla propp…den jäste på…och jäste på…och jäste ÖVER…Trekvart senare dök Patrik upp med ett helt lass av proppar… Fick du åka till Kina för att köpa proppar eller..??..Nää, men nästan…fanns inga på ICA..fanns inga på Willy’s…fanns inga på Preem…men på Konsum fanns det proppar…Sicken jäkla tur att det finns Konsum här i Hultsfred!!..För annars hade vi varit utan el, värme och gifflar idag!! Så hipp, hipp, hurra för Konsum!!

Gifflarna blev riktigt goda…trots att dom jäste över en aning…Dom kanske ska göra det, jäsa över liksom…för det var dom godaste gifflarna jag någonsin har gjort (har ju gjort gifflar EN gång tidigare)…Godare än min mammas faktiskt, det sa William, och William ljuger aldrig…Så mamma…nu när du är i Egypten har jag gått om dig och tagit din guldmedalj i giffelbakning… 

Dom salta gifflarna ska serveras nybakade med parmaskinka, fetaost och oliver…mmmm…yummi…och till det, ett glas bubblande Aquatini …Fast i kväll avnjuts dom med en kopp varm choklad toppat med vispgrädde, vilket också smakar yummi :)

 

Idag frågade William mig om jag visste vilken grönsak som var nyttigast, och jag svarade att det visste jag, men vet du det William..??..Jaaa, sa han, det vet jag…det är…åååh…vad heter dom nu igen…åååh…det är dom där gröna med krulligt hår…hahha…med andra ord…broccoli…hahaha

 

Och så har jag lite Pernilla-humor att bjuda på…

 

Vet du varför norrmännen ler när det åskar..??

De tror att de blir fotograferade

 

Vet du vad man ska ha för betyg när man ska bli hjärnkirurg i Norge..??

MVG i träslöjd

 

Hahahaha…förlåt Kristel, Vibeke och Helge..och alla andra norrmän :)

 

Knådning och formning

  

Pensling, saltning och skjuts in i ugnen

  

Gräddning

  

Avsmakning…och betygsättning…MVG :)

  

Broccolimannen

  

Spel med popcorn och ananas…nyyyyyyttigt

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0