Härligt Härligt…


…men farligt farligt

Ganska vanligt, men oooooooooförsvarligt

Härligt härligt, men farligt farligt

Så ta det varligt…

... inte min favoritlåt om ni tror det, men låten är bra på ett konstigt vis…och jag är konstig ibland…ööööh…på ett bra och positivt sätt…hoppas jag…När jag sjöng på låten, om och om igen (något hack i hjärnan, händer ibland)… HÖGT (passade på att använda min röst och sångkapacitet…som jag förstås egentligen inte har, men som jag aldrig skulle erkänna högt)…kom jag INTE att tänka på några kyssar som låten handlar om, nej, nej…det stadiet lämnade jag, men bara för några minuter, tro inget annat…kan fortfarande det där med kyssar, jajamensan…(bevis kan ordnas…hahaha)

Nej, mina tankar under låten hamnade på mina barn…bara så där…faktiskt…har ju ett halvt fotbollslag…ja, nästan i alla fall…Så det är ju inte såååå konstigt att mina tankar hamnar där ganska ofta…Och visst är det härligt, härligt med mycket barn (massa kramar, pussar och bus) och visst är det  farligt, farligt (omedvetet orolig att något ska hända, observera OMEDVETET, för jag är inte hispig och går omkring och oroar mig hela tiden…absolut inte)…och visst är det GANSKA vanligt med ett halvt fotbollslag...joo, det är det visst det, kolla bara in ”Familjen Annorlunda” måndagar på fyran, det gjorde jag och där är det ett HELT fotbollslag som gäller minsann…ligger liksom lite i lä…och tävlingsinriktad som jag är så tänkte jag…hahaha…nääää, SKOJAR!!…Jag ger mig i den tävlingen, utan att ens försöka ta upp kampen, jag är MER än nöjd som jag har det just nu…och jag har MER än fullt upp kan jag lova. Men som man brukar säga, som man bäddar får man ligga, och jag bäddar alltid min säng…och…ööööh…barnens också ;)

 

William spillde ut socker en morgon när han skulle hälla ”lite” socker på sina flingor, och han vet hur han ska ta sin mamma när han ”råkar” göra något…ett sockerhjärta till dig mamma :)



Mitt egna favoritfotbollslag…MUSIC FF :)



Vilken härlig utsikt



Ett av mina absoluta favoritbilder på mina barn



Och det här är ett till favo-kort



Imorgon är det tjugondag Knut, då ska granen ut



Nu ska jag ge mig ut och läsa lite bloggisar…

bl.a. ska jag hälsa på Gunilla i Singapore http://www.vitaanglar.blogspot.com

och så blir det ett stopp hos fyrabarns mamma Cecce http://ceccesblogg.blogg.se 

…och givetvis en massa andra gamla och nya bloggar :)

Tjinge-linge-ling på ett tag!


Kommentarer
Postat av: cecce

Hej!

Ja..den låten! Mycket minnen...gillar den!

Visst är det härligt men farligt och ganska vanligt med fyra barn! Ser att du också har lite spridning mellan dina. Hur gamla är de?? Min äldsta är 15,5 och yngsta fyra och jag har två av varje kön. För det mesta är det härligt. Dock ej i morse:-)



Vad roligt att du länkar:-) Har också fått en kommentar från Gunilla. Kul med nya läsare och bekantskaper.



Nu sitter jag på tåget från Helsingborg!



Ha en riktigt fin eftermiddag/kväll!

Kram

2010-01-12 @ 16:23:04
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Suzana

Hej Cecce!

Mina barn är: Pernilla snart 19, Patricia inom kort 17, Felicia 12 1/2, Edward 9 om en månad och William fyllde 7 i november :)



Ja, visst är det kul med nya läsare och blogg-kompisar. Jag gillar era bloggar!! Verkligen!!



Ha en riktigt bra och trevlig kväll!

Kramar!!

2010-01-12 @ 21:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0