Glitter och spenat…


Till nyårsfesten ville jag liksom ”glittra” lite extra så där ni vet…hej hopp här kommer JAG…eller blink, blink…här ÄR JAG…Ja, man måste göra allt man kan för att synas när man kommer upp i åldern…Så jag köpte mig en liiiiten, liiiiten sprayflaska med glitter… Och när jag hade make:at mig, eller som pappa brukar säga…spaklat mig, drog jag ett varv med glittret i håret…och…ööööh…ingen skillnad…va fa…ett varv till med sprayen…och en liten aning av glitter i mitt mörka hår syntes, men jag ville ju ha mer…mycket mer…så okey…ett varv till…och ett till och…en massa varv och en tom sprayburk senare hade jag ett glittrigt mörkt hår…jahaa..si så där…snyggt…glittrigt…jajamensan…Men OJ DÅÅ..!!…Toalettgolvet glittrade jättemycket…och resten av toalettinredningen också…hmmm…oj, oj, ojdååå…det fick bli morgondagens problem, fast när jag tänkte efter såg det riktigt läckert ut med en glittrigt toalett...Som vanligt for jag runt precis överallt innan avfärden till nyårsfesten…och jag lämnade tydliga spår efter mig…ÖVERALLT… Nyårsmorgonen…ahh, jag menar eftermiddagen…när vi gick upp blev vi nästan bländade av allt glitter… det låg som ett tunt lager med glitter i hela huset…Varför ville inte glittret sitta i mitt hår, nytvättat och allt..??.. Skitglitter…(måste vara därför jag har haft ont i huvudet i flera dagar) Men nu är glittret bortstädat (och huvudvärken har släppt), kanske lite trist utan glitter och glamour…men, men…kan ju alltid slänga på DVD-boxen Sex and the City och leva mig in i glittervärlden…Ja just det…öööööh…bilen glittrar fortfarande på passagerarsätet…glittrar för mig ;)

 


Det blev spenat till middag idag, till min, William och Edwards förtjusning…och majoriteten vinner…Så Patrik och Felicia, det finns ingen äcklig mat, bara mindre god…Så det är bara till att äta…varsegoda…Tycker du inte om stuvad spenat Patrik..??..Har du inte ätit det innan..??.. Joodåå, hos mormor, och hon hade socker i…Jahaa du…här blir de inget socker i stuvningen, så vill du ha det får du åka ut till Dolly, eller ta ner sockerskålen och sockra på själv…Men, han gjorde inget av det…och han åt…två portioner…se där ja…vissa gamla hundar KAN man lära sitta…

Och så dukade jag med GRÖNA ANNA servisen…premiär…och den är så fin, får mig att tänka på min barndom…Mamma dukade alltid med den servisen, det var våran vardagsservis…För ett par år sedan frågade jag henne vad hon hade gjort av den servicen, skulle vilja ha den av henne…hon hade en komplett Gröna Anna servis…och då sa hon…Den servisen har pappa bokstavligt talat skjutit bort…Öööh…vaaa..??...Ja, jag tröttnade på servisen, packade ner den och din pappa trodde den skulle till tippen…så han tog kartongen och använde servisen som lerduvor…och om jag känner din far rätt Sussie, så gav han sig nog inte innan han träffat allt….Oj då pappa, där sköt du bort en förmögenhet…för idag är Gröna Anna servisen från 70-talet värt en hel del. Min servis är inte komplett än…men jag jobbar på det…

 

Ja just det…William idag…

Felicia skulle vara med en kompis, så William ville också leka med en kompis, men jag tyckte att det var för sent för kompislekar…Jamen Felicia ska ju leka med en kompis nu, svarar en lite tjurig William…Vi leker inte, svarade Felicia…vi ÄR…Jahaaa, mamma kan jag ÄR med en kompis då..??

  


Kommentarer
Postat av: mäjlin

Köpte en likadan sprayflaska till nyår jag med. Det fastnade i mitt hår men blev precis som för dig också JÄTTE mycket i resten av badrummet :P

2010-01-04 @ 18:41:05
URL: http://malinnordh.blogg.se/
Postat av: Suzana

Hahaha, ja badrummet glittrade, och jag fick slänga moppen, den blev superglittrig efter en runda på badrummsgolvet :)

2010-01-04 @ 22:03:40
Postat av: giesela

Jag har lite i gröna Anna serien som jag försökt bli av med för den är bara i vägen,,, vad behöver du? Jag har kaffekannan, såskopp å några flata å djupa tallrikar... om det är något du vill ha så får du det gärna...

2010-01-05 @ 20:24:43
Postat av: Suzana

Men Giesela, du är för söt!!! Så glad jag blir!!Jag köper gärna allt!! Säg bara hur mycket du vill ha för det!! Kram!!

2010-01-05 @ 20:28:43
Postat av: giesela

:) Du behöver inte köpa det, blir bara glad om jag blir av med det,,, några av tallrikarna har bleknat i färgen vet inte riktigt varför för dom har stått på samma ställe allihop,,, du får komma å kolla på dom någon dag så får du se om det är något att ha. Annars kanske far din vill ha dom ha ha ha ;)

2010-01-05 @ 20:49:05
Postat av: Suzana

Ååh, va snäll du är, jag tar jättegärna allt :) hahaha nej dom får inte pappa...hahaha ;) Jag kan höra av mig när jag ska till Vetlanda nästa gång, så kan jag kanske åka förbi och hämta dom! Massa kramar :)

2010-01-05 @ 21:01:09
Postat av: giesela

:) ja gör det,,,,,

2010-01-06 @ 16:49:06
Postat av: giesela

:) ja gör det,,,,,

2010-01-06 @ 16:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0