En massa coolingar…


…hela nio barnbarn har min mamma och pappa! De ni! Och söta är dom allihopa! Mer än hälften är mina, faktiskt. Fast det kommer nog fler och ååh nej, inte från mig. Men min minsta bror (fast han är längst av oss syskon) har inte bildat (så att säga) familj än. Ingen brådska Alexander, din tid kommer…känn ingen press…absolut inte. Fast det vore ju bra om du slog dig till ro innan jag går i pension…vill ju inte vara en gammal och gaggig faster…men som sagt känn ingen panik…ingen alls…Och du vet väl att mamma och pappa närmar sig pensionsåldern med stormsteg, ville liksom bara vara en snäll (vilket jag alltid är) och omtänksam (alltid) storasyster ;)

Kollade på lite bilder och hittade detta underbara kort som är taget -08 i Vetlanda. Mamma och pappa hade samlat ihop alla barnbarnen och tagit med dom till en fotostudio. Ett under att alla kunde stå/sitta stilla och se någorlunda ”normala” ut. Hon kan inte ha haft det lätt, fotografen. Fast å andra sidan så kostade det en slant, en ganska stor slant…så lite möda för pengarna så att säga…eller så kanske det var mycket svett och tårar för väldigt lite stålar. Vilket det än var, blev det bra! Eller hur..??

 

Mamma och pappas underbara barnbarn!

 

Nu ska jag iväg till Vimmerby på innebandy turnering…och hahahaha…nej, nej, det är inte jag som ska spela (platsar inte), det är Edward och William och resten av innebandy grabbarna från Hultsfred.

Har försökt mig på lite innebandy med killarna, men ööööh…fick liksom inte godkänt, jag sög sa dom…fast dom tyckte att jag var rolig…jaja…alltid något. Och som den pedagogiska mamman som jag är, brukar jag i lugn och sansad ton förklara för mina barn (när dom tycker att jag är feg, inte hänger med i vändningarna, eller när jag suger på något)…ni förstår barn, jag är inte så ung som jag ser ut! ;)

Nu iväg till Vimmerby och…HEJA, HEJA HULTSFRED!!!

 

Tjinge-linge-ling…HIBK is the king ;)


Kommentarer
Postat av: malin

Hej

Åh vilka söta barn,kul att få alla samlade.

Ha de nu så bra på innebandyn, det är verkligen kul att va med och se barnen och heja på lycka till med vinsten heja heja..

2010-01-24 @ 09:04:00
URL: http://johanssonkallen.blogg.se/
Postat av: Millan

Så fint kort på oss alla :)

Och hur fint som helst skrivet oxå morsan. Me love you <3

2010-01-24 @ 23:11:16
Postat av: cecce

haha! Tror inte alls att din bror känner sig pressad...inte alls efter det du skrev inte...:-)



Hoppas matchen gick bra och att du hejade fram grabbarna till vinst!! Själv har jag varit på handbollsmatch idag!



Vilket underbart foto!!!!

Mina föräldrar har tolv barnbarn-pilutta dej!

Kan bli fler.

Får knappt plats på foto:-)



Kramar!

2010-01-24 @ 23:36:24
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0