En härlig eftermiddag i Vimmerby…


…som innehöll shopping och eftermiddagslunch…finns det något som heter så..?? Nåjaa, annars får vi väl lägga till det ordet, eftermiddagslunch i Svenska akademins ordlista. Men innan vi åkte, ringde de från blomsteraffären och undrade om JAG var hemma, dom hade en blomleverans till mig…till MIG! Och jag bara…jaaa, jag är hemma. Sa till Patrik att någon har visst skickat blommor till mig…och så började jag att fundera vem…vem kan skicka blommor till MIG…bara så där…för jag har väl inte namnsdag (för då skickar mamma blommor)…men nej, nej ingen namnsdag…hmmm…vad är det för datum, det är väl inte alla hjärtansdag (för då skickar mamma blommor)…ja ni märker ju snurrig jag är, jag vet ju att vi fortfarande är i januari…tro mig, jag vet…men jag fick någon kortslutning, är ju inte van att någon skickar blommor utan anledning…hjälp, vad är anledningen…Patrik, det är väl inte du..??..Nä, det är inte jag, det fattar du väl att det inte är…Öööh joo, det fattar jag nog, tänkte bara att du fått en liten knäpp och ja, du vet…en knäpp bara. Men det kanske är en hemlig beundrare föreslog Patrik med ett flin…Skit kul, Patrik, säg till när jag ska börja skratta. Hade det liksom varit en HEMLIG beundrare hade han INTE varit så dum och skickat blommor HEM till mig. Nej, nej, jag väljer mina hemliga beundrare själv, och dom är inte dumma dom inte. Man kan väl inte välja hemliga beundrare..?? Joohoo, jag kan. Plinge-li-plong…blomsterbud i dörröppningen med en MEGA BUKETT. Oj,oj,oj…en STOR BUKETT TULPANER från min så underbara vän Cilla! På kortet stod det, Grattis till vinsterna (speciellt Kiss-vinsten, för jag vet att hon så gärna hade velat åka på den konserten) och tack för dom goda gifflarna! Kram från Cilla, Wicke och Peter. Jag fick tårar i ögonen, allvarligt, jag blev jätteglad och jätterörd. Ett stort TACK till dig Cilla och din familj.

Kolla in den härliga buketten alltså!! Miljoner tack!


 I Vimmerby strosade vi omkring lite på stan, och inne på JC hittade jag mig lite kläder. Inget på rea i och för sig, men det kvittade. Så nu är mina presentkort (julklapp) slut, fick faktiskt lägga till hela 39 kronor själv ;) ..men det var de värt!


Och så hittade jag lite på rea till Felicia. Allt detta för bara 238 kronor! Kanonbilligt. Dessutom har lillflickan rätt mycket kvar på sitt presentkort (också julklapp) så hon lär nog hitta mer kläder på Lindex.


Eftermiddagslunchen tog vi på café Epok, ett litet mysigt café nästan mitt i Vimmerby. Jag smäckte i mig en grekisk sallad (underbart god) och en Cola light och avslutade med en kaffe latte vanilj…gudomligt gott :)

 


Jaajust det, köper alltid Allers, och ja jag vet…tant-tidning, men jag är på god väg till tantvärlden, så jag bara förbereder mig lite…skojsar…dom har mycket bra recept och lite lagom lätta korsord för mig, och när jag är klar med tidningen ärver Patrik dom och han ger sig på dom supersvåra korsorden, typiskt kill-matcho-grej, men jag låter han hållas ;) Jag köpte också en annan tidning, utsidan lovar mode och inspiration…så det blir lite tant&mode läsning för min del.


Tjinge-linge-ling
…nu ska jag iväg och fixa en tacogratäng! Och på återseende hoppas jag!


Kommentarer
Postat av: Patricia

Skit snygga kläder mamma :)<3

2010-01-22 @ 21:27:58
URL: http://patriciiamusic.blogg.se/
Postat av: Barbie

Tack ja den ska jag garanterat också pröva så fort jag får hem den.



Ha det bra

2010-01-23 @ 13:06:52
URL: http://barbierocknroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0