Det grymma 80-talet…


Är fortfarande inte piggelin…men har påbörjat min penicillin-kur så jag återhämtar mig, sakta men säkert. Öroninflammation löd domen…tror aldrig jag har haft det tidigare…men, men någon gång ska ju vara första gången sägs det…för här passar det  liksom inte in med ordspråket: bättre sent än aldrig…

Fick lite 80-tals feber igår (det finns ingen penicillin-kur som hjälper mot det, som tur är…hahaha) och började leta efter gamla bilder och så spelade jag gamla 80-tals klassiker…Hittade min gamla koffert från 80-talet…med massa spännande brev och kort i. Och jaaaa, kärleksbrev…wiiihooo…massa kärleksbrav…handskrivna…hahaha…sååå fiiiint…sååå gulligt…sååå rart…Finns det sådana nu för tiden?? Handskrivna kärleksbrev??...Eller skickar man kärleksförklarning på msn, sms och e-post  nu för tiden bara??..Tråkigt i så fall…för det var riktigt, riktigt kul att läsa breven efter alla dessa år, och korten är så häftiga…gamla men ack så coola…

 

Min fina värdefulla koffert med en massa hemligheter i, en riktig skatt…öööh, eller skratt??..

  

 

Har en massa, massa foto-automatkort, det var så man tog coola kort på 80-talet…hahaha ;)

Men vågar inte lägga ut alla här, vet inte vad mina coola kompisar skulle tycka om det. Men bjussar på några som jag vet är okey att publicera…hahaha, eller vad säger ni Mima, Veronica och Kristel??

  

 

Fick en kommentar av Cecce (en riktigt cool bloggkompis) på min 80-tals bild igår, att hon kände igen sig i bilden, hon såg också ut så på 80-talet och att det även var populärt med permanent då, vilket jag hade glömt, eller förträngt, men hittade en permanentad Sussie-bild…och jag säger bara…Oooh my God…tro fasiken att jag hade förträngt det…PS. kolla in dom coola läderremmarna på armen, som var ett måste på 80-talet…

 

Jag bara säger…coola brudar från Pauliström på 80-talet…eller, som man säger nu…VI ÄGDE ;)

(Jag, Maria, Kristina, Giesela och Angelica)

  

 

Oj, oj, oj dååå…hmmm…gammal kärlek rostar aldrig sägs det (öööh…jag säger inte att det är så, har liksom bara hört det...*vissla*…) Jag och Alexander (semesterkärlek ni vet) i Kroatien sommaren 1989…och de flesta kärleksbreven i min koffert är från honom…(och Patrik, ge fasiken i min koffert…bara så du vet…den är min, BARA MIN…så bry dig inte ens om att leta efter den…hahaha)


Kommentarer
Postat av: giesela

Ha ha ja herregud!!!! klart vi ägde :)))) åh jag kommer ihåg den tröjan du har på dig Sussie,, den var jag sååååå avis på... Skit kul att få se bilderna,,,,,

2010-01-11 @ 18:37:02
Postat av: Suzana

Hahahaha...jaaa, eller hur Giesela..??..hahaha

Och jag som satt och tänkte igår att du hade en cool t-shirt på dig, såna är ju moderna nu också...

Visst är det kul med massa gamla kort, tror att jag ska lägga ut fler lite längre fram :)

Kram Giesela :)

2010-01-11 @ 19:35:25
Postat av: cecce

Ah!! Vilken nostalgitripp!

Du var ju en helt "rätt" åttiotalsbrud:-)

Verkligen älskar det årtiondet och blir sentimental bara jag tänker på det!



Hm...undrar om jag har några kärleksbrev kvar??



Kramar!

2010-01-11 @ 19:36:02
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Suzana

Hej, hej Cecce!!! Jag hoppas du hittar lite gamla kärleksbrev i din gömmor, jag är en riktig bokmal och läser alltid när jag går och lägger mig...så igår läste jag brev i stället för en bok...och det rekomenderar jag varmt...rigtigt kul!!

Och jag älskar också 80-talet, riktigt häftigt att vi var tonåringar det årtiondet.

Kramar!

2010-01-12 @ 00:32:12
Postat av: a home far away

Wow vilka härliga foton, att se tillbaka på!



Ha en fin dag

Kram Gunilla i Singapore

2010-01-12 @ 07:32:08
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com
Postat av: Suzana

Tack Gunilla!

Ha en riktigt bra dag du också, ska ta mig en tripp till Singapore nu ;) (besöka din sida)

Kramar!

2010-01-12 @ 13:57:02
Postat av: Robert

Hallå JAG är ju med på bilden (haha)det var ju på den tiden man ville bli fotad kvittade hur bara man kom med men nu då springer man ju åt andra hållet!

Coola bilder syrran men kan du inte lägga in bilder från Makarska när du och Mima klippte er hahahahahaha!!!!!!

Fy fan va ni såg ut hahahahaha

2010-01-12 @ 22:13:41
URL: http://robertmusic.blogg.se/
Postat av: Suzana

Hahaha...jaa brorsan, du klämde allt in dig i min kärleksbild...hahhaa...

Nej fyyy bubblan, inga kort från Makarska tack...hahaha...som vi såg ut...hahahaha

Men jag har några fina på dig, du vet på den tiden DU sprang TILL en kamera...hahaha

Kram

2010-01-12 @ 23:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0