Det är riktigt kallt nu…


…termometern visar på minus 15 grader…minus 15 grader…det är kallt, riktigt kallt. Fast jag ska väl inte klaga egentligen. Jag ska nog vara glad och lycklig att jag lever i ett land där det finns fyra årstider…fast jag kan inte…näää, jag bara måste klaga lite just nu…för jag fryser. Och kom inte med det där larveriet…det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder…för det finns visst dåligt väder (typ spöregn och blåsväder på en och samma gång) och massvis med bra kläder (typ Odd Molly), så det så.

Tog lite kort på vintervädret här i Hultsfred, och visst är det vackert..?? Det måste vara bra många år sedan vi hade en sådan här riktigt snöig och kall vinter.

 

Jag kommer ihåg när jag var liten (ja, eller mindre) och vi syskon klättrade upp på garagetaket och hoppade ner i snödrivorna pappa hade skottat upp. Det var tider det! Gamla goda tider!

Hittade ett kort på mig och pappa som måste vara taget för en si så där 24 år sedan…och då var det visst också ganska mycket snö ser jag, men inte lika mycket som det är nu, men ändå tillräckligt för att åka stjärtlapp och miniskidor. Ååå, kommer ni ihåg miniskidorna..??..så häftiga, så coola och så totalt livsfarliga! Ja, och som bilden visar…vann ju jag racet ner i pulkabacken. Fast jag måste ge pappa lite beröm, trots att han förlorade, för han måste ha varit bort åt 45 år och han vågade ställa sig på dom totalt livsfarliga skidorna. Det hade inte jag vågat göra idag, och då är jag inte ens 40. Och då ska jag också tillägga att den backen är brant, riktigt, riktigt brant och lång!

 

Ja, jag säger bara…se upp i backen, annars kanske ni har mig i nacken :)

Tjinge-linge-ling!

http://www.aftonbladet.se/vader/article6526136.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0