Värsta huvudvärken…


…jag hatar att ha migrän. Vaknade inatt med världens migrän, så det var bara att palla sig upp och hämta ett par Alvedon. Jag har egentligen imigran nässpray, som oftast hjälper ganska omgående, men det hade jag givetvis glömt att hämta ut från Apoteket. Så det var ju bara att försöka dämpa migränen med Alvedon…och det gick ju inget vidare. Men nu har jag fixat imigran och det känns redan bättre, inte bra, har fortfarande efterskalv i huvudet, men det känns bättre. Så snart, snart är jag helt återställd, tror jag, hoppas jag.

Har nu suttit och kollat efter lite komplettering till min fina Gröna Anna servis på blocket…sååå mammaklicka in på blocketjag fyller ju snart år ;)

Det som fattas är en karott, en skål, en karaff, kaffefat (10 st.), kaffekoppar (11 st.) och förrättstallrikar (6 st.).


Hann med att fixa till mina köksskåp igår och se så fint det blev i mitt Gröna Anna skåp.

 

Jag skulle behöva åka in till Vimmerby och köpa Edward en ny jacka, hans dragkedja har gått sönder, och jag är ju absolut ingen höjdare på att fixa och trixa och sy…nej, nej, jag är inte vän med varken symaskinen eller synålen (man kan ju inte vara bra på allt). Men snön bara vräker ner, så jag vet i katten om jag törs ge mig ut på vägarna. Får se om snön lugnar sig lite (snälla snö lugna ner dig lite nu) för då blir det med all sannolikhet en tripp till Vimmerby.

 

Tjinge-linge-ling!

Kommentarer
Postat av: malin

USCH inge kul med huvudvärk, krya på dig kram/Malin

2010-02-02 @ 13:57:05
URL: http://johanssonkallen.blogg.se/
Postat av: cecce

Stackars dej som har migrän. Har lyckligtvis inte problem med det men förstår att det är jobbigt...



Här vräker snön ner och det är värsta ovädret. Vet ärligt talat inte om man kan köra bil i morgon. Tur jag slipper...:-)



Mor Anna servisen är så fin. Min mormor hade den och min mamma har tagit över den. Vem vet...jag kanske ärver den näst.



Kramar!

2010-02-02 @ 20:48:10
URL: http:// ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0