Snart fyller Pernilla...


...19 år!! Min älsta dotter!! Min stora flicka!! Nitton år!! Herre gud vad fort det har gått, dom nitton åren. Vilken härlig ålder!! Kommer så väl ihåg när jag var nitton år, livet lekte. Jag bodde i Jönköping, i en egen lägenhet, mitt i stan. Lärling på salong Leander, bästaste salongen i Jönköping, då, nu och för alltid...faktiskt. Och innan min nittonårsdag gick över till tjugoårsdag var jag gravid...med Pernilla. Livet slutade att leka, livet fick ett annat perspektiv, ett annat innehåll, ett ansvar, ett annat liv i ett ungt liv. Idag skulle jag verkligen INTE rekommendera någon att skaffa barn tidigt, jag skulle istället rekommendera...lev livet, res, se er om, jobba, skaffa erfarenhet, lär er av misstagen och sen, när ni har levt ut till 100%...lev ut 10% till. Därefter, när ni är runt trettio, kan ni slå er till ro med er livskamrat och skaffa barn, hus, hund och Volvo.
Det är inte det att jag ångrar någonting i mitt liv, men en ungdom får man aldrig mer tillbaka, den växer sakta men säkert bort, så ta vara på den och lev med den, det är mitt råd...och hej och hå va vis och förståndig jag känner mig...bara så där...helt plötsligt :)

Pernilla har skickat lite "jag önskar mig" bilder...och som vanligt, precis som sin mamma, är intresset stort för skor, det kan man aldrig få för mycket av. Så vem vet..??..jo jag, men det tänker jag inte tala om än...vad Pernilla får i present. Och visst är dom läckra, adidas-skorna..??


Felicia, dotter nummer tre är inget undantag, idag när hon var i Kalmar med sin kompis Amanda, japp...stor flicka nu, åkte dit själv...köpte hon sig ett par...just precis...skor. Och nej, vi vet, hon vet, alla vet att hon kommer inte att kunna använda dom på ett bra tag, men hon kan ha dom i rummet och njuta av dom med ögonen...fungerar alldeles utmärkt. Och hon kallar dom för "Hannah Montana Skor"..jag kallar dom kort och gott...Puma skor!


Patricia, dotter nummer två, är inget undantag hon heller...men idag hamnade hon lite utanför skohyllan och kom istället in på tröjavdelningen...och hittade en såååå grym (enligt henne) tröja, som hon skickade bildbevis på...och eftersom jag är världens bästa mamma, fick hon en rosa adidas-tröja och Pernilla fick en likadan fast blå.


Nääähäää ni, nu ska jag iväg till Pauliström och bli bortskämd av mina föräldrar. Dom bjuder på middag, lammstek, stekt potatis, grönsaker och en gudomligt god sås...bäst att skynda till ett färdig dukat fest bord.

Ha en riktigt trevlig fredagskväll...och dansa lugnt :)

Tjinge-linge-ling!

Kommentarer
Postat av: cecce

Hej!

Vilka härliga döttrar!

Dessutom verkar de ha god smak. Efter sin mor kanske?:-)

Hoppas du njuter av middagen!! Den lät fantastiskt god!!



Kramar!!!

2010-02-19 @ 20:57:44
URL: http:// ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: cecce

Kikar in och önskar dej en trevlig lördag!!

kram

2010-02-20 @ 15:55:57
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0