Pauliström-allas dröm…


…jag är uppvuxen i Pauliström. Och jag vet faktiskt inte vem som kom på…Pauliström-allas dröm, fast det måste ju nästan ha varit någon riktig höjdare, typ någon statschef…eller ja, kanske mer en bychef om man nu ska vara petnoga. För ni vet väl var Pauliström ligger..?? Inte..?? Det ligger i de mörkaste skogarna i småland och där tillverkar dom det bästa toalettpappret i världen…LAMBI. Så Pauliström-allas-dröm-slogan trycktes upp på allt…på tröjor, klistermärken, dekaler, pins och fotbollsväskor…ja just precis, på våra fotbollsväskor…ett MEGA tryck dessutom och på den andra sidan var det tryckt MODO TORK…ja, ni kan ju själva räkna ut hur mobbade vi blev när vi kom till fotbollsmatcherna…men det var då det. Idag är jag liksom stolt över att vara en av tjejerna från Pauliström…för vi var ju inte överdrivet många, så jag menar, man blev ju lätt ihågkommen…och det är ju skönt och tryggt…öööh…vad man sen blev ihågkommen för spelar ju kvitta…huvudsaken är ju att man lämnar sitt avtryck någonstans på jorden, var som helst ;)

 

Och kolla vad mycket det låg i kartongen som jag fick igår av min klasskompis Giesela, som också har lämnat avtryck i Pauliström :) Massa kramar till dig Giesela och bamsetack!

 

Mamma och pappa bjöd på älg-grytbitar med potatismos-bollar…supergott…

 

…och till kaffet fick vi nybakade semlor…också det supergott!!

 

 

Titta vilken stor godisorm William har och som mormor vill ”hugga” in på :)

 

 

Jag ska nog leta reda på ett kort, från det gamla goda och mycket duktiga damfotbollslaget i Pauliström, och slänga ut här på min blogg, så att ni med egna ögon kan se hur proffsiga vi såg ut :)

 

Tjinge-linge-ling!


Kommentarer
Postat av: malin

Hej

Ni verkar haft en tik mysig dag igår,kul.

Åh gröna anna älskar verkligen de, så vackert nostalgiskt. Ha en toppen dag/Malin

2010-02-01 @ 11:23:22
URL: http://johanssonkallen.blogg.se/
Postat av: Giesela

Det var så lite Sussie, bara bra att det kommer till användning hos mig stod det i ett skåp. Många kramar till dig från en av tjejligan i Pauliström ;)))

2010-02-01 @ 11:40:02
Postat av: Lisette

Alla frågar jämt hur jag kan bo i Pauliström men det är faktist som du har skrivit Allas dröm =)

Man behöver inte oroa sig över något när man är här hemma =)

2010-02-04 @ 21:05:05
URL: http://lissseli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0