Och så har Pernilla...


...gått från 18 år till 19 år...bara så där, pang!..bom!
Igår firade min mamma och pappa henne med blommor, paket och CHEESECAKE! Var dom tvungna att ringa och delge mig den onödiga informationen. Dom kunde ha uteslutit den...cheesecake-informationen alltså. Mutti, spara en STOR bit till mig...snääääälla!
Paketet från mormor och morfar innehöll...(till Pernillas stora förtjusning)...pengar...mycket pengar! Och idag ska tjejerna åka till Vetlanda med morfar och shoppa loss, farligt! Jooop, faktiskt! Kommer ihåg när jag var i...ööööh...mina bästa år och åkte med pappa på shoppingrundor. Bästa shopping-kompisen man kan önska sig, för han kunde inte säga nej! Det var tider det! Och nu ska mina tonårsdöttrar åka med honom och shoppa! Och han kan fortfarande inte säga nej. Och dom är tre tjejer...trippelt upp liksom. Tur att pappa har en STOR bil och en STOR plånbok!
Stor blombukett och fett kuvert!

Och jag blev uppdaterad igår via mms, om vad som hände hos bästaste mormor och morfar.
Bubbelbad. Alla älskar bubbelbad, stora som små.

Givetvis blev det spel för barnen också, både Buzz och poker. Till Williams stora förtjusning vann han och morfar poker...som vanligt...och dom retade de övriga spelarna...som vanligt.

Och här hemma på Remstigen var det tyst...är det tyst...för tyst. Nästan lite öde. Nästan lite tråkigt. Jag hade planerat att göra så mycket när jag nu hade lite BF, men det sket sig. Gjorde ingenting alls. Inte nått. Kom inte iväg till bokrean, orkade inte. Spelade inte Super Mario, orkade inte. Lagade inte mat, orkade inte. Så det blev istället en riktigt slappar-dag, behövligt.
Hämt-mat från kina (ja, resturangen alltså). Gott och typ nyttigt..(??)


Men idag ska jag försöka komma iväg till Vimmerby och bokrean. Ta mig en fika på Café Epok, och strosa runt i Astrid Lindgrens fina...öööh...jaaa, i alla fall...ganska fina stad. Om jag orkar är bäst att tillägga!

PS! Min dator kommer INTE idag...suck...leveransförsening...från Kina (ja, landet Kina alltså).

Tjinge-linge-ling!

Kommentarer
Postat av: cecce

Heej!

Passa på och njut säger jag bara!

Dina barn kan onekligen inte ha det bättre:-) Vilka fantastiska föräldrar du har!!

Din pappa verkar va som min superman. Kan aldrig säga nej när man är ute och shoppar. Där har jag det bra!

Får jag fråga en personlig fråga? Är du ensamstående med barnen eller??? Får för mej det men...?



Ha en skön fredag!

2010-02-26 @ 12:35:00
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: cecce

Hej!

Tack för svaret!

Nu slipper jag fundera!

Jag har också mina två äldsta barn från ett tidigare äktenskap och mina två minsta tillsammans med sambon.

En typiskt modern familj:-)



Ha en fin lördag!

Kram

2010-02-27 @ 07:38:15
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-02-27 @ 18:52:56
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0