Munkar, munkar, munkar...


...friterade munkar. Det är grejer det. Gottiga grejer...jomenvisst! Onyttiga..??..jomenvisst! Fettiga..??...jomenvisst! Med andra ord riktigt goda. Fast om man satsar på att bli en trådsmal modell till sommaren ska man nog strunta i att ens titta på munkarna...jag tror bestämt att man går upp i vikt av att bara snegla på dom. Och jag drömmer inte om att vara trådsmal...noop. Jag vill njuta av det goda livet har att bjuda på...typ munkar. Jaaa, inte livs levande munkar förstås, fast vem vet, dom kanske också är riktigt mumsiga, har inte testat, fast jag lovar, om jag stöter på en livs levande munk, ska jag smaka på honom...mumsa lite...I promise.
Det är mammas "gamla" recept på munkar som jag använder! Tack mamma för att du delar med dig av allt det goda! Du är bäst!


Och när munkarna har droppat av sig på hushållspapper (Lambi förstås) så pudrar jag på lite florsocker blandat med vaniljsocker och serverar dom på mina fina Gröna-Anna tallrikar, för då smakar dom extra gott! Skojsar bara, dom smakar gott på vilken tallrik som helst, till och med på papperstallrikar...jajamensan, jag lovar!


Tillsist är det dags för testpanelen, den så kritiska testpanelen, den så försiktiga testpanelen, att bedöma mina munkar. Och barn är den bästa testpanelen i världen, dom säger precis som det är...mina gör det...ööööh...än så länge i alla fall. Dom brukar säga typ...det är gott, det är mindre gott, det är jättegott, det är äckligt, det är skiiitäckligt, det är bläää.
Så vilket omdöme skulle jag få av testpanelen..??..

...jooop, det blev...kan jag få en till..??..av både Edward och William, vilket med andra ord betyder...jättegott!! Och självklart kan ni få så många ni vill, mina små älsklingar! Bästaste testpanelen på jorden...öööh...idag i alla fall.

Ikväll ska vi se en tecknad film, eller är den animinerad..??..jaja, skit samma, fattar inte skillnaden ändå. Och så ska vi beställa pizza.
Just det, imorgon åker vi till Kalmar och på onsdag åker Edward och William till mormor och morfar där mina döttrar befinner sig just nu. Hon är inte dålig min mamma, jaaaa inte min pappa heller. Dom är inne på sin andra vecka med huset fullt av barn, från 4 år och upp till 19 år. Jaaa, all heder till dom, som orkar, vill och kan umgås med sina barnbarn. Och på mina barnfria dagar ska jag minsann träna på Super Mario-spelet så att jag inte suuuuger som William tycker att jag gör...mmmm, det ska jag minsann ta och göra, träna på Nintendo och bli Super-Mamma ;)

Ha en skön måndag och passa gärna på, nu när det är så in i norden mycket snö, att kasta snöbollar, bara ni inte kastar på mig :)

Tjinge-linge-ling!

Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Dom där munkarna såg goda ut, jag antar att det är ett hemligt recept också..:-). Hoppas jag blir lika bra mormor som era barns, att man orkar och har tid med sina små barnbarn när det är dags.



Ha en bra tisdag!!

Kram

2010-02-23 @ 09:01:33
URL: http://levaharonu.blogspot.com
Postat av: anne

oja vad gott det såg ut! Här försöker man gå ner i vikt (inte så lätt dock med en chokladkaka i mungipan)

2010-02-23 @ 14:58:12
URL: http://anneri72.blogspot.com
Postat av: cecce

Åhhh...de munkarna såg supergoda ut!!

Tycker visst att du är en supermamma!

Hoppas du får fina ensamma dagar, vad du nu än väljer att sysselsätta dej med. Men Mario är kul!!



Kramar!

2010-02-23 @ 16:51:34
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0