Italienskt bröd, Foccacia i långpanna …


…är riktigt gott. Bakade det idag, hälften med oliver och fetaost och hälften neutralt (till barnen). Fast man kan fylla brödet med vad man vill egentligen, soltorkade tomater och parmaskinka är också gott att trycka i.


Lite oliver och fetaost i Foccacian...och in i ugnen…


…och sedan är det bara att njuta av en bit Foccacian till en kopp kaffe latte.


Och vem kan ha mina gamla längdåkningsskidor…jooop, Edward! Hej och hå vad svårt det kan va ;)

 

William tog skridskor, ishockeyklubban, pucken och hjälmen…


…och grabbarna grus begavs sig till isbanan, inte ensamma förstås. Patrik följde med dom.



Jaa just det…fick besök mitt på dagen (igen)…av Bambi…denna gången dök han upp på baksidan och jag greppade kameran och knäppte ett kort…han syns på andra sidan häcken så att säga ;)


Tjolahopps…nu ska jag ta fram lite kvällsfika och slå mig ner i soffan och bara njuta.

 Tjinge-linge-ling!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej

Brödet såg mycket gott ut!! hahaha jaga fick allt leta efter bambi en stund nya glasögon kanske?? eller är de åldersseende näääää kan jag inte drömma om, här blev de ockå kvälls fika, minisemlor som jag bakade igår.

2010-02-03 @ 21:54:13
URL: http://johanssonkallen.blogg.se/
Postat av: Adara

Åh tack! :D Vad kul att du tycker det!



Shit vad gott det där såg ut.. det hade du gärna fått bjuda på! ;)



hihi okej. Ja busringningen var väldigt kul! haha

visst är det bara en automatisk röst? eller kan man välja när man vill att replikerna ska komma? :P

kram

2010-02-04 @ 13:38:59
URL: http://adara.blogg.se/
Postat av: cecce

Mmm..brödet ser underbart ut!!!

Blev så sugen på att baka det.

Jag har också bakat i dag fast bara vanliga tråkbullar. De var dock goda! Allt hembakt är gott!



Här har vi haft ett riktigt fint vinterväder idag som oväxling!

Nice:-)



Ha det så skönt i soffan!

2010-02-04 @ 18:09:36
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0