En heldag med fotboll...


...jomenvisst, fotboll hela dagen lång. Efter frukosten begav vi oss till sporthallen i Hagadal, där grabbarna Edward, William och deras kusin Gabriel, som är på besök hos oss, skulle träna fotboll. En träning som började klockan 11 och höll på till 13. Och den sista timmen var det match, 01:orna mot 02:orna. Och det blev en riktigt spännande match där vi föräldrar fick se otroligt duktiga killar och tjejer fajtas om bollen. Matchen slutade 7-7...puuust, tur för mig som har en kille i varje lag...och båda killarna fick göra mål...dubbel tur för mig...dubbelt puuust. Och dessutom gjorde kusin Gabriel som är lika gammal som Edward och spelade med 01:orna ett mål...trippel puuust för mig...för jag fick glada, stolta och totalt utmattade killar med mig hem. Och jag var också utmattad, jobbigt att heja på TVÅ lag liksom...krävande...hihihi...så jag orkade inte fixa middag...nej jag gjorde faktiskt inte det. Men jag har en bästis...Sibylla...hon fixade maten till oss, mot betalning i och för sig...suck...fast det var det värt. Hamburgare med alla tänkbara tillbehör. Det avnjöts i soffan till matchen Everton-Manchester United.
Meeeen Manchester United förlorade...skiiit...piss...usch...deprimerande. Men Kalmar FF vann mot AIK...härligt, härligt. Snart tar vi...öööh, jag menar...snart tar Kalmar FF tillbaka guldet som dom var så schyssta och lånade ut till AIK förra året ;)

William (Music) vill in och spela på dirr...NU...hallå Linda (en av tränarna) NU vill jag in!


Min lille Wille...min Barca-kille...full fart...och Rasmus (Man U-fan) springer ut på plan!


Edward (Man U-kläder nr 9) och Gabriel (Barca-kläder nr 14) värmer upp innan match!


Lite myspys i soffan efter ett hårt träningspass...och jag passade på att baka gifflar idag!



Snart vankas det mer fotboll...Barcelona klockan åtta...tillsammans med en stor skål ostbågar och massa smågodis...ja så kommer vi att avrunda våran fotbollslördag...en lördag när den är som bäst...med mycket fotboll...Tack Gode Gud för TV:n!...Tack Gode Gud för fotbollen!

I love you, Ich libe dich...Zlatan Ibrahimovic!!

Tjinge-linge-ling!!


Kommentarer
Postat av: Sneki

Hoppas du haft en bra lördag :)

2010-02-20 @ 20:00:11
URL: http://ssneki.blogg.se/
Postat av: cecce

Hej!

Har också vistats i sporthall idag. Fast jag har ju då kollat på handboll och dessutom haft äran att ha hand om kiosken. Tjuvade bara en chokladboll:-)

Visst är det kul att se dem spela, kämpa och ibland vinna. Bra att de har vettiga fritidssysselsättningar!



Hoppas du har en skön kväll:-)



Kramar!

2010-02-21 @ 19:59:00
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0