Borta bra...


...men hemma bäst. Trivdes som fisken i vattnet...borta...hos mamma och pappa...fast det är ju egentligen hemma...för jag har två hem, dubbelt så bra, jomenvisst förstår ni...ett nytt och ett gammalt. Ett i Hultsfred och ett i Pauliström. Det gamla är mitt barndomshem med tillbehör så som mamma och pappa...och jag menar allt deras är mitt...och allt mitt är...öööh...mitt...jajamensan, en rättvis fördelning. Det nya är mitt vuxenhem med tillbehör så som sambo och barn...och här gäller samma sak...allt mitt är mitt och allt det andra är...öööh...mitt :)
Och innan jag åkte från det ena hemmet till det andra i går kväll, tog jag mig ett litet snack med min systerson Gabriel som jag också är Gudmor till. Och mitt i snackandet med Gabriel skickade jag blommor till min syster-yster...en stor bukett tulpaner. Mmm, jag vet...ibland är jag snäll...men bara iband, fast tillräckligt ofta...ja, så där lite lagom snäll...för lagom är bäst!


Patrik fick en ny bästis...världens bästa Emilia...och när man är bästis med Emilia får man massvis med kramar...megamånga och megalånga kramar! Patrik försökte sno med sig Emilia hem till oss igår...hon ville, vi försökte, men hennes farmor kom på oss...så Emilia blev kvar hos sin farmor...shiiiit!

Idag åkte vi till Vimmerby, körde dit lillebrorsan...(sååå snäll jag är igen)...han skulle med bussen till Växjö...till sin Mimmi. När vi ändå var i Vimmerby, passade jag och Patrik på att ta en lunch på Café Epok, det blev kycklingsallad och en cola light...och givetvis en caffe-latte-vanilj till mig...
 
...och efter lunchen drog vi vidare till min butik, jaaa den är ju inte min bokstavligt talat...om man nu ska vara petnoga...men den känns som min...känner mig som hemma och jag kan den utantill och innantill. Jag älskar att strosa omkring där inne, gärna i timmar men då utan Patrik, och eftersom han var med idag blev det bara...i runda slängar...en timme...en timme i en bokhandel är ju inte mycket alls...typ en fis i rymden...eller som 2 minuter på en hockymatch...så ni kan ju räkna ut hur låååång en hockymatch är i min värld...typ...30 timmar!!! Och vem vill stå och frysa och kolla på grabbar som pucklar på varandra i 30 timmar...inte jag i alla fall...bättre med en timme på Bokia! Och på onsdag natt, klockan 24.00 öppnar årets bokrea...som jag längtar...som jag ska hamstra...som jag ska läsa. 
Och idag hittade jag Sophie Kinsella's nyaste bok..."flickan från tjugotalet", och eftersom den inte kommer på årets bokrea, köpte jag den på dirr...på en gång alltså. Och så köpte jag lite pappersbitar och pennor...för jag är en papperstjej...jajamensan...små-kom-ihåg-lapps-tjej, precis som mamma...och pappa jobbar på pappersbruket, toapapper i och för sig...men ändå papper...så jag har fått pappersgener från två håll...dubbelt upp liksom :)


Nu blir'e duschen, den renbäddade sängen och den nya boken! Mys!!

Tjinge-linge-ling!!



Kommentarer
Postat av: Lindiiis

vilken fin blogg!

2010-02-19 @ 13:11:49
URL: http://oochiie.blogg.se/
Postat av: Miss C

Suzana: Tack så jättemycket!!! ^^ Visst är de najs?! Älskar också skor!!! ;D

2010-02-19 @ 17:54:17
URL: http://missc.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0