Bakade goda gifflar igår kväll...


...som vanligt känns det som. Att baka alltså, tycker inte jag gör annat. Men det gör jag, massvis med annat. Fast jag älskar att baka, det får mig att koppla av. Och så älskar jag doften av nybakat. Ljuvligt. Nybakade gifflar!

  
Och snö har det kommit som nog ingen har kunnat missa, men herre gu' hur länge ska det hålla på att vräka ner..??..Är ju snart helt igensnöad här i Hultsfred. Vet inte längre vart man ska lägga all snö man skottar upp...kasta över det till grannen kanske..??...hahaha...neeeej, skojsar...men allvar, vart lägger man snön som inte får plats någonstans..??

>

Felicia har bad i simhallen med skolan idag och Edward och William har skridskor-åkning med i Målilla. Det är ju kanon att skolan fixar skridskodagar för barnen. själv hatar (eller jag tycker inte om det) att åka skridskor, så mina barn kan jag ju knappt stå på ett par skriller, mitt fel, jaaa jag vet...men dom kan trixa med bollar, de ni! Mycket bättre, mycket varmare och en mycket roligare sport, fotbollen alltså. Och jag som förälder, åskådare, slipper ju stå och huttra i något bås...Men det är tur det finns olika sorter, för livet vore riktigt, riktigt tråkigt om vi alla var lika :) 

 


Tjinge-linge-ling...nu ska det bakas lite bröd!
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0