Bak och kramkalas!


Igår tog jag och Felicia kommando över köket....inget ovanligt i och för sig, finns ingen annan här som gör det. Vi bakade en en himla massa godsaker, inget ovanligt det heller, och inte för att skryta...eller jooo för att skryta....det är endas vi som kan det, jag och Felicia.
Vi fyllde frysen till max, proppade den med mummsigheter. Det känns gött, fast i bakhuvudet vet jag att frysen snart, inom kort, om några dagar, kommer att gapa tomt på hemmabak...igen...vilken tur att vi älskar att baka, jag och Felicia. För här på Remstigen "ten-känn-på-den" är det åtgång på hemmabakade mummsigheter. Vi är alla lika sockerberoende. Vi går igång på sötsaker och hemmabakat. Och vi är alltid igång och pågång :)

Felicia gjorde en chokladboll till sig själv och så gjorde hon några till resten av familjen
 

Jag bakade mina nu sååå berömda gifflar och William bjöd kompisen Isak på gifflar
 

Kramkalas på eftermiddagen, och Felicia ÄLSKAR att få kramar av Patrik...ööööh, tror jag ;)
 

William kör Karate-Kid-moves i "mitt" kök och Edward slappade i soffan innan maten...
 

...och den som väntar på något gott...öööh...väntar ALLTID fööör länge, eller hur William ;)
 


Nåååjaaa, efter storbaket (gifflar, chokladbollar, muffins, hallongrottor, kladdkakor) och maten (taco) tog familjen plats i soffan och agerade melodifestivalsdomare...och vi var eniga om vem vi tyckte var bäst igår, jooo faktiskt, vi var det...för första gången....hipp hipp hurra för eniga familjen, jaaa i alla fall eniga under melodifestivalen ;) Och vem tyckte vi var bäst, jomenvisst förstår ni, vi tyckte Eric Saade var klart bäst, eller för att uttrycka mig som William, Eric Saade ÄGDE :)

Nu ska jag bli bjuden på Alla-Hjärtans-Dag-Middag av familjen, spännande!

Ta hand om er, och visa massa kärlek idag och för alltid :)
Tjinge-linge-ling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0