Alla hjärtansdag...


...har det varit idag, för det kan ju ingen ha missat! Och för nio år sedan vid den här tiden på kvällen fick jag värk, förlossningsvärk. Och tretton timmar senare var han född. Jag ville egentligen att han skulle skynda sig ut och komma den 14:e februari, på alla hjärtans-dag, min förstfödde son, men det ville inte han. Han ville ha en alldeles egen dag och bestämde sig för att kika ut i världen och kippa efter luft den 15:e februari år 2001. Så i morgon fyller Kung Edward, Min Edward 9 år! Och det ska firas med massa paket, glass och tårta. Och födelsedagsbarnet bestämmer vad det blir till middag, så i morgonbitti får jag in middagsbeställningen, ska bli spännande att se vad det blir (och jag håller tummarna för att det INTE blir taco).

Idag har vi varit ute i det liiite kalla, men ack så fina vintervädret.
Felicia, Edward och Williams nya hem, snökojan, och visst blev bilden riktigt cool..??
 

Tjoohoo, så mycket snö att det gick att bygga en alldeles egen pulkabacke på garageuppfarten!!
Edward störtar ner på snowracer...
 

...och Felicia och William tar pulkan!
 

Det är fint och härligt att få blommor och choklad på alla hjärtansdag, men det finaste som finns är att få ett kort som barnen själva har gjort, som dom själva har kämpat med att få fint och pluttenuttigt. Och Edwards kort var så otroligt fint, och han var så stolt när han gav mig kortet idag! Tack Edward!
 

Felicia och William hade "glömt" att göra kort, så när Edward gav mig kortet rusade dom snabbt in på sina rum och fixade alla hjärtansdag-kort till mig. Och dom korten blev också jättefina, tack Felicia och William! Ni har verkligen snappat upp det jag brukar predika...bättre sent än aldrig ;)
Det kändes dock liiite tomt utan Pernilla och Patricia en dag som idag, men dom kommer hem på fredag, om fem dagar...och som jag längtar efter dom!!
Jaahaajaa, nu undrar ni förstås vad jag fick till middag. Jag kunde ju i och för sig nästan ha räknat ut vad det skulle bli, fifty-fifty chansning liksom, antingen lövbiff eller fläskpannkaka, för det är det och ENDAST det som Patrik kan laga. Och jag gissade rätt...lövbiff...öööh...NOT...fel, fel, fel...det blev fläskpannkaka, jätteromantiskt och jättegott...faktiskt...rekommenderar det varmt...eller kanske ljummet med rivna morötter...hihihihi :)

Hoppas att ni har haft en riktigt trevlig och mysig alla hjärtans dag! Nu ska jag bänka mig framför TV:n igen och se den andra halvleken i Barca-matchen, och den ser ju lite si så där ut...underläge för mitt Barca med 2-1...men det är inte slut förens det är slut...när domaren blåser efter 90 minuter.

Tjinge-linge-ling!!! BARCA!!! BARCA!!! BARCA!!! Och ett stort HJÄRTA till ZLATAN!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0