Så fruktansvärt!


I torsdags eftermiddag blev en 11-årig flicka våldtagen här i Hultsfred. 11-årig flicka!!!
Fyyy faaaan så hemskt! Jag mår så illa!!! Tycker så fruktansvärt synd om den lilla flickan och även hennes familj. Och samtidigt har jag en skräck inom mig, jag har ju tre döttrar. Pernilla (min äldsta dotter) ringde upp mig igår, skräckslagen hon också...Mamma, du får INTE låta Felicia vara ute själv. Nej svarade jag, jag lovar...Och mamma, hon får INTE cykla till kompisar och skolan själv. Nej, jag lovar Pernilla! Denna fruktansvärda nyheten skakade om oss rejält, ja hela Hultsfred blev ordentligt omskakat. Och gärningsmannen är fortfarande inte fast! Han är fortfarande på fri fot! Fick sätta mig och prata allvarligt med Felicia om vad som har hänt. Stackars Felicia, blev jätterädd och ledsen över vad som har hänt den lilla 11-åriga flickan.
Felicia har nu lovat mig att inte gå eller cykla ensam!
Vi lider med flickan och hennes familj! Vi tänker på flickan och hennes familj!

Och så har jag en vän som är med sin familj på Bahia Feliz och dom skulle ha kommit hem i fredags...men vulkanen på Island fortsätter att spotta ut aska och rök...så dom blev kvar och är kvar. Förhoppningsvis flyger dom till Barcelona i morgon och därifrån åker dom buss hem till Sverige.

Tog lite kort på min fotomodellsdotter Felicia...


...sååååh MAMMA...sluta...Hmm..okey, men jag älskar att vara lite paparazzi

Idag skulle jag ha fortsatt med att röja uppe på vinden, men det stannade vid tanken..och som jag brukar säga...det är tanken som räknas...så i tanken har jag röjt på vinden...duktiga jag ;)
Det blev mycket fotboll istället, Manchester United spelade på bortaplan mot Manchester City...och YEEEES...Manchester United vann med 0-1...på övertid. Härligt! Underbart! Och sedan spelade Tottenham mot Chelsea...och för första gången i mitt liv höll jag på Tottenham...och dom vann med 2-1! Underbart! Härligt! Nu knappar Manchester United in på Chelsea! Viktigt! Riktigt viktigt!
Och så har Pernillas lag, IFK Kalmar (div 1) haft sin seriepremiär hemma på Gröndal i Kalmar mot Dalsjöfors, matchen slutade 2-2. Så grattis IFK Kalmar till första poängen!
IFK Kalmar (Pernilla sitter 3:a från höger)

Felicia var ute och fotograferade med sin kamera idag...mmm...lik mamma...älskar att fotografera ;)
Ja hon är inte bara duktig som modell lilla Felicia, hon kan även fotografera minsann...


...jag tycker hon har fantasi på sitt fotograferande! Duktig! Och söt!

Ja, det har varit en händelserik fotbollsdag idag! Är helt slut, det tar på krafterna att vara fotbollssupport!
Nu ska min käre sambo och jag titta på en läskig film...vilket jag inte tycker om, för jag blir alltid så livrädd...och det tar på krafterna (reservkrafter) att "låtsas" att man inte är livrädd. Men jag vill ju inte vara en mes inför min sambo...jag menar...han tror att jag är typ som Rambo, fast en tjej...tuff utanpå, tuff inuti...och hörni...låt honom tro det...snälla ;)
Glöm inte min tävling, den håller på tills på tisdag...så lägg en kommentar och du kan vinna fina kläder från Ping Pong!
Tjinge-linge-ling...jag kommer garanterat att kika under sängen innan jag lägger mig ;)


Kommentarer
Postat av: two olsson sisters

Fy fan vad hemskt! Vilka grymt sjuka människor det finns=O 11 år! Usch, det där kommer hon få bära med sig hela livet. Fy fan!



SV: vad tråkigt att de är fast där! tar det mycket längre tid nu då? Det kommer det ju! Men undrar om det tar mycket längre tid...

Haha, jo, det blir att man nästan ser ner på folk. Men jag gillar att vara lång! Skulle faktiskt kunna tänka mig att vara några centimeter längre. Men jag har ju tur att mina bröder är längre än jag själv så jag behöver inte se ner på alla, haha.

Spa-kvällen var underbar^^ Ha en toppensöndag!//Emma.

2010-04-18 @ 12:28:44
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/
Postat av: Ann-sofie

Fy va hemskt, hur kan man våldta en 11-årig flicka. Förstår att ni är försiktiga nu, hoppas dom får tag på den som gjorde det..



Vilka fina bilder på dottern, kanske en liten modell??



Kram

2010-04-18 @ 20:49:09
URL: http://levaharonu.blogspot.com
Postat av: dragi

fy fan vilka svin det finns ute i samhället. det är tom fel o kalla dom för svin,de är odjur...helt ärligt så borde de sättas på en öde ö o lämnas åt sitt öde. (helst vill jag säga ännu värre saker men försöker låta bli). Hoppas de tar han snart. Det som e jobbigt oxå är ju att försäldrar blir ju livrädda för att släppa ut sina barn och barnen blir rädda...allt pga ett odjur som tänker på sig själv bara.



För övrigt hoppas jag att ni haft en fin helg,själv har jag haft en helt ok faktiskt synd bara att den redan e slut hehe. o inget jäkla juggekaffe har jag druckit haha,ska sätta en post it på kylskåpet så jag dricker en imon bitti hehe.

2010-04-18 @ 21:29:44
URL: http://dragi.blogg.se/
Postat av: cecce

Vet knappt hur jag ska formulera mej inför detta avskyvärda...stackars, stackars lilla flicka. Hon kommer att få men för livet...

Hoppas verkligen de får fast gärningsmannen och jag förstår att du kommer va orolig en bra tid framöver.



Gillar heller inte läskiga filmer.

jag är en riktig mes när det kommer till sånt!!



Kramar

2010-04-18 @ 22:15:10
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0