Och vi målar...


...Lambizar! När alla andra målar påskägg, målar vi Lambizar! Så söta! Så gulliga! Felicia, Edward och William var överlyckliga över sina Lambizar. Man får ett paket med färg, pensel och en Lambiz när man köper taolettpappret Lambi-kids. Ett otroligt fint, gulligt och kanonbra papper, och det säger jag inte bara för att pappret görs i Pauliström...nooop, jag är ärlig. Kanske en skitsak för många, men skit ska också torkas...av bästa kvalité...jajamensan!
Bästaste pappret är och förblir...LAMBI.
Istället för en toarulle får man en Lambiz när man köper Lambi-kids toa-papper.


Man får med färg och pensel så att man kan skapa sin egna personliga Lambiz!


Det gäller att ha tungan rätt i mun när man målar


Och så här söta och fina blev William, Edward och Felicias Lambizar.

Jag ska också måla mig en egen Lambiz. Och så ska jag skicka upp en Lambiz till Patriks systerdotter Ebba som bor i Jönköping. Hon är duktig på att måla, lilla Ebba. Tror att hon kommer att gilla sin lilla Lambiz! Och jag hoppas att jag får en bild på skapelsen när den är klar.

Igår gjorde jag klart kaklet i Pauliström. Fogade. Pilligt, men roligt. Och snyggt blev det! Jaaa, det tycker den som har gjort det i alla fall...jag!
Ja ni ser ju skillnaden när fogen är på plats...hoppas jag! Och visst blev det fint..??

Idag blir det en tur till Pauliström igen. Ska fortsätta med köket. Lister ska sättas på plats och Papii ska fixa elen och vattnet. Snart är köket klart! Innan lördag hoppas jag. För då kommer syster-yster, bröderna-grym med sina familjer. Påsk på gång. Det blir mycket mat och givetvis den traditionella leta-påskägg-leken för barnen...och...ööööh...mig..??...
Och så har det blivit lite ändring i planeringen...mina stora kycklingar kommer inte hem i kväll, dom ska ut på partaj med sina kompisar. Så Pernilla och Patricia....ha roligt, ta det lugnt och gör inget jag inte skulle göra Vi syns på fredag...det kommer blir en låååång fredag ;)
Tjinge-linge-ling! GLAD PÅSK ÖNSKAR JAG ER ALLA!
PS! Snygga mål av Zlatan igår, men vad tänkte Pep på när han bytte ut honom..??.. Hmmm, tror jag skiter i "Arga Snickar'n" och blir ett dream-team med Pep istället...känner att han kan behöva mig...Suzana-Pep!
Och ett PS till...hmmm, Theodor i Alvin och gänget är en ekorre och inte en hamster som jag trodde, tack Krillan för informationen ;))  Men William och Edwards hamster heter Theodor ändå, namnet passar på hamstrar oxå ;))
Och ett tredje PS...GRATTIS till min söta kusin Emira som fyller år idag!! Många grattiskramar!
Sååå...nu är det slut med PS...tror jag ;))

Kommentarer
Postat av: Marina

Vad fina lambizarna blev:).



Sv: Ja visst e det:). Skont att ha allt pa samma stalle:).

Jo men det kanns battre nu nar jag tar det lite lugnare:).



Tack detsamma! Hoppas du far en harlig pask!



Som du kanske marker sa sitter jag med en tillfallig data eftersom varan har krachat. Och denna har inte dom svenska bokstaverna..

Kram

Postat av: Two olsson sisters

Tack så hemskt mycket! Glad påsk på dig också!:D Ha en bra dag!//Emma.

2010-04-01 @ 14:25:49
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/
Postat av: Lona

klart jag ska gå :d mamma köptew lite saker åt mig :D

2010-04-01 @ 14:41:30
URL: http://lonatrogen.blogg.se/
Postat av: Cecilia, Kär-Smycken!

Riktigt snyggt!



Sv: Det ycker jag du ska göra. De har så bra priser också.



Sköt om dig och ha en tokhärlig påsk!

2010-04-01 @ 17:34:09
URL: http://karsmycken.blogg.se/
Postat av: cecce

Vad kan jag säga???

Tycker du är jätteduktig och kreativ!!



Önskar dej en underbar påskhelg och en riktigt GLAD PÅSK!!!



Kramar!!!

2010-04-02 @ 12:34:54
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0