Jag är så stolt över min lille Wille!


I dag, tidigt på morgonen begav vi oss till Oskarshamn för att träffa överläkaren Hammersjö. Wille har haft en "konstig" hosta i ett och ett halvt år nu. Vi har åkt till sjukhus massvis med gånger för att få bukt på hostan. I början misstänktes det att Wille hade astma, så han fick astmamedicin. Men det hjälpte inte. Höll på i nästan ett år med medicinen. Åkte till Västerviksjukhus för fler tester, andningstester framför allt. Men Willes andning var det absolut inget fel på. Nooop, bra lungor men en envis hosta. Wille har lungkapacitet som heter duga, vilket jag vet. För trots hostan så springer Wille på fotbollsplanen utan att bli andfådd...han kan springa i evigheter...utan att bli trött...som jag typ...eller nja, som jag en gång i tiden...för...öööh...länge, länge sedan ;)

På väg till Oskarshamns sjukhus tidigt på morgonen...och tjolahopp...framme



Wille visar vägen...och observera...det är vår, jag har mina converse ;)

Jag bara måste säga...jag är så stolt över min son! Han är så duktig! Gjorde andningstestet igen, utan problem. Fick tio stick i underarmen med tio olika allergikemikalier, och han sa inte ett pip. Han fick lämna blodprov, stick i fingret som klämdes på blod, fyllde två rör och han sa inte ett ord! Vilken kille han är min Wille! Mammas prins! Mammas tuffing! Mammas fotbollsproffs!


Stick i fingret och en apotekspåse med allergimedicin

Snabbtesterna visade att William har allergi! Hmm, ska inte säga vad va det jag sa...eller jooo...vad va det jag sa! Jag misstänkte allergi mot pälsdjur och testerna visade känslighet mot pälsdjur, så nu ska blodproverna visa hur allergisk William är och mot vilka djur. Men det jag inte misstänkte, det som inte fanns med i mina spekulationer var allergi mot Timotej...gräs! Och jag såg Willes reaktion...gräs..??..Hur ska jag nu spela fotboll..?? Puust, vilken tur att det finns medicin som hjälper och som gör att Wille kan spela fotboll utan att ens märka att han är allergisk mot gräs. Tack gode Gud! Eller tack alla forskningsexperter som har tagit fram medicinen! Och tack överläkare Hammersjö! Aaah, när jag ändå är i gång...tack hela universum för att Wille kan få hålla på med det han verkligen älskar...fotboll! Och så älskar han ju givetvis mig...vilken tur att han inte är allergisk mot mig...för jag undrar om det finns medicin mot det. Troligtvis inte ;)

Tatuering och laserring fick lille Wille av sköterskorna för att han hade varit så duktig

Japp, det blev en hel förmiddag på sjukhuset. Men när vi klev ut i den friska vårluften och den gassande solen kände vi oss nöjda, Wille och jag. Och mätta, för cafeterian på sjukhuset hade massa smaskigheter.
När vi kom hem tog Wille sin medicin. Tabletter, nässpray med kortison och ögondroppar...och sim-sala-bim...efter bara någon minut säger Wille: Det känns jättebra nu. Jag är inte allergisk längre...ska vi ut och spela fotboll nu..?? Hahaha...vilken sköning han är! Mitt fotbollsproffs ;)
När Patrik kom hem från sin första dag på det nya jobbet var han...snorig...och hade ont i halsen. Hmmm...stackars..?? Och ni som är lite (men bara lite) till åren kanske kommer ihåg reklamen..."Och ni tjejer snackar om att föda barn...ni ska bara veta hur det är när en kille är riktigt förkyld!" Jaaa, den reklamsnutten säger på ett ungefär hur Patrik mår och hur jag har det ;) Och ha då på minnet att jag precis har tillbringat en förmiddag med lille Wille på sjukhuset...utan något snyft och gnäll :)
Ha en riktigt fin och skön natt...och en kanonfin tisdag med mycket sol (hoppas vi) och mycket fotboll (vet vi).
Tjinge-linge-ling...och att föda barn gör ont...men det är det värt :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0