Fotbollsskor, fotbollsskor, fotbollsskor...


...jajamensan, äntligen! Nu har fotbollen dragit igång efter ett långt uppehåll. Ja, Pernilla har ju i och för sig inte haft uppehåll...men så är det när man är 19 år och spelar i div 1. Men mina tre "minstingar" har haft fotbollsuppehåll...men nu...nu så drar även dom igång. Så framöver blir det fotbollsmatcher att se fram emot varje helg! Härligt!
Åkte iväg till Vimmerby på förmiddagen för att pejla in fotbollsskor som nu måste inhandlas till dom små kommande fotbollsproffsen. Hittade massvis med olika modeller och färger.
Det blev dom lila Nike-skorna till Felicia...
Snygga Nike-fotbollsskor i många färger!

Killarnas fotbollsdojor :)

...och dom gröna Nike-skorna (som Rooney) till Edward och dom gula Nike-skorna (som Alves) till William. Dom är sååå söta, dom små gula skorna i storlek 31. Pyttesmå! Nöjda barn, nöjd mamma! Nu hoppas jag bara att Patricia, dotter nummer två, hittar fotbollsmotivationen som hon har tappat bort. Och vem vet, hon kanske hittar den bakom hörnet ;)

I helgen var Patricia hemma hos sin pojkvän Oscar på Öland. Och Oscar har en gullig hund. Den vill William ha. Kan du fråga Oscar om jag kan få hans hund mamma. Men William, det går ju inte. Varför..?? Jamen, han kan väl inte ge bort sin hund, bara så där. Ööh, varför inte...vi gav ju bort Patricia till honom...bara så där! Hahahaa...näää, det gjorde vi inte alls William, han "lånar" Patricia på obestämd tid. Jaha, men då kan jag låna hans hund på obestämd tid!
Så söt Oscars hund Eddie är. (Wachtel)

Nu ska jag strax ta ut min citronpaj från ugnen...och det doftar ljuvligt i mitt kök. Ja, jag vet...jag bakar typ jämt. Men så är det, så trivs jag...med vispen i ena handen, datorn i den andra, några fotbollar vid fötterna och en massa barn runt omkring :)
Åååh, jag skulle vilja öppna ett "rosa" café mitt i centrala Kalmar! Det skulle vara häftigt!

Japp, påminner igen om min tävling, sista dagen i dag...ett par timmar kvar att vara med i den superenkla tävlingen där priset är ett babyset från Ping-Pong! I morgon presenteras vinnaren här på min blogg :)

I kväll sitter familjen i samlad trupp framför tv:n och hejar på Zlatan och njuter av citronpaj som serveras med vaniljglass!

Tjinge-linge-ling...livet är målrikt och gött!

Kommentarer
Postat av: dragi

tråkigt det med allergin,du kanske kan komma me förslag på hur jag ska klippa mig? eller jag e ganska svår haha...vill alltid ha lite längre hår men borde inse att mitt hårfärste kryper längre o längre uppåt haha...just nu e d som jobbig längd o borde klippa mig men gillar inte o ha d för kort...så nu har jag kommit på att föna d torrt åt fel håll...så jag får lite av en lugg....men som sagt,flikarna vill gärna visa sig,spec i d fina vädret vi har hehe.



journalist låter hur kul som helst,har alltid velat vara duktig på att skriva men d har ej gått så bra hehe. men min syster har funderat på att söka nån journalist skola...men tror d ligger på is just nu,hon har istället sökt fritidsledare i malmö. beslutsångest ahah...men hon e bara 23 år så man kan hoppas att hon kommer på vad hon vill göra i livet. jag har ju som sagt lite svårt oxå vissa ggr.

2010-04-20 @ 20:25:17
URL: http://dragi.blogg.se/
Postat av: dragi

läste precis på Aftonbladet att de har tagit någon för våldtäkten i hurltsfred. Hoppas nu oxå att det är rätt man så han kan få sitt straff. Blir förbannad bara man tänker på det.



Hoppas du får en fin dag. kram

2010-04-21 @ 06:30:43
Postat av: cecce

WOW! Vilka häftiga fotbollsdojjor!! Nästan så jag själv vill ha ett par:-)

Spelar P i div 1? Visste inte att hon också spelade??



Citronpaj är något av det godaste som finns. MMmm...nu blev jag så sugen. Ett "rosa" cafe låter som en dröm. Det `är min stora önskan...att få öppna ett cafe!!



ha en fin dag!!



Kram

2010-04-21 @ 07:18:49
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0