Finbesök!..


...jajamensan. Det fick vi i dag. Syster-Yster och hennes son Gabriel kom på besök. Trevligt! Bakade gifflar som avnjöts till en kopp (snarare en kanna) kaffe.

Nybakade gifflar uppskattades av en hel hope barn...och....öööh...ungdomar..?

Syster-Yster och Gabriel stannade hela eftermiddagen. Tiden bara "sprang" i väg. Så är det när man har kul...swich...så är det kvällen. Bjöd på stuvade makaroner och köttbullar också. Till middag.
Efter maten tog vi oss en tur i BMW'n...finglid...lyxåk. Tyvärr inte min bil...fast nästan kanske..?? Syrrans grejer är väl mina grejer...jag menar så var det när vi var små...allt mitt är ditt...allt ditt är mitt...dela lika...låna av varandra. Jag kan inte minnas att vi har brutit den regeln...så den måste ju gälla än. SÅ...SYSTER-YSTER...kom hit med BMW'n...det är min tur att ha den en vecka nu ;)

Tulpaner = vårkänslor

Mmm...en heldag med syster är kanon. Och det är inte bara jag som har haft en syster på besök. Min Mamii har också en syster på besök...fast lite längre än vad jag hade min. Mamii's syster stannar i två veckor...min syster stannade "bara" i 5 timmar...orättvist..??

Bästaste Moster och bästaste Mamii

Såg på en kanonbra film i fredags...NOT!...The Box...sämsta filmen ever...eller så är jag knäpp! Och nej...hejda er...tänk inte ens tanken...jag är inte knäpp...filmen är knäpp...konstig...stupied!
Fast det är filmer som berör och upprör som egentligen är bra filmer enligt experter...eller..?? Och jag blev upprörd...så då...hmm...måste ju filmen ha varit...bra..?? Konstigt..??
Tur att jag inte är en expert...på filmer alltså.

William är i alla fall expert på fotboll...uppladdat till tänderna i lördags, när Barcelona spelade match mot Real Madrid...och en glad Barcelona-suport-kille la sig sent...men ack så lycklig...vinst!

I morgon bitti åker jag till Oskarshamn med lille Wille. Han ska träffa barnläkaren och han (och jag) hoppas på att få ett svar...varför Wille har lite astma liknande symtom...fast det inte är astma. Han har en lite konstig hosta och han har haft den i snart två år. Jobbigt för honom. Ingen astmamedicin har hjälpt, ingen penicillin och ingen hostmedicin. Fast jag undrar om Wille inte är allergisk...mot djur. Och har jag rätt i mina misstankar kanske jag skulle ta och skola om mig till  läkare, jag menar...hur svårt kan det va..??..Hosta = Allergi. Fast vid närmare eftertanke så kanske jag passar bättre som häxa än som läkare...så är det nog...sim-sala-bim :)

Jajamensan...det går att ha tuppkam i badet också...eller oj, vad säger jag...jag menar tuffkam...förlåt Wille, givetvis har du en TUFFKAM :)

Nähää...nu tar jag natten i handen och beger mig till drömmen!
Tjinge-linge-ling...sleep tight to night :)




Kommentarer
Postat av: Camilla

härliga bilder:)

2010-04-12 @ 12:58:27
URL: http://empirestateofmind.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0