Back on track...


...jajamensan...nu är jag tillbaka efter en bloggfri helg! Och jag har haft abstinensbesvär kan jag lova (finns det plåster eller tuggummi mot det..??).
Men jag har bara INTE haft tid till min Mac och min blogg, faktiskt. Har haft fullt upp. Så här får ni en återblick på min helg i både bild och liiiite text ;)

FREDAG 23.e april!
Alla mina tre "små" kycklingar tog ledigt ifrån skolan och följde med till Kalmar för att umgås och shoppa. Hur mysigt och kul som helst. Pernilla slutade skolan tidigt så vi åkte och hämtade upp henne när vi kom fram till Kalmar runt tio tiden.
Äntligen framme i Kalmar! Edward och William väntar på Pernilla!


Patricia slutade skolan klockan tre så innan vi hämtade henne tog vi en fika på Holmgrens och sprang runt i centrum på jakt efter fynd! Vi hittade massvis inne på Intersport och Stadium.  Sedan styrde färden mot...tjooohooo...IKEA! Jag älskar att strosa omkring inne på IKEA. Testa soffor, hoppa i sängarna och trycka och klämma på precis allt...eller njaaa, nästan allt ;)
IKEA's testpanel :)


LÖRDAG 24:e april

Alla mina kycklingar är hemma, jaa och Oscar oxå, Patricias pojkvän. Åtta personer som äter frukost tillsammans! Kan det bli härligare...näää, knappast. Efter frukosten åkte Patrik, Patricia och jag till Vimmerby för att beställa hem en ny Pilen-cykel till Patricia (hennes blev stulen strax innan jul). Cyklen kommer om en vecka, Patricia valde en röd Pilen-cykel. När vi kom hem från Vimmerby hjälptes ALLA åt att storstäda HELA huset. Och som det gick undan, så rent det blev. Alla skåp, fönster och golv torkades av. Det byttes lakan i alla åtta sängar! Och altanen fick en ansiktslyftning!
Städpatrullsledarna Edward och Pernilla ;)



Fönsterputsarna Oscar och Patricia :)


Efter städningen tog vi oss ut till Pauliström, till Mamii och Papii, som bjöd på grillafton! Underbart!
Grillmästaren Papii är världens bästa grillare! Jag lovar!



Samlade runt bordet i det fina köket för att avnjuta Papii's smaskiga grillmeny!



Efter maten fixade jag en extra stark espresso till Papii och han tyckte det var supergott...öööh...eller..?



Vi äter inte bara onyttigheter. Nej, nej...vi äter också en massa...



...frukt! (Ja, kanske inte en massa, men lite frukt i alla fall)!



Fruktstund en lördagskväll...inte dåligt, inte dåligt alls!


SÖNDAG 25.e april

Oj, redan söndag! La oss sent, vaknade av att klockan ringde tidigt. Upp o hoppa klockan är åtta. Matchdag! Pernilla spelar sin första match efter sin näsoperation i Kalmar. Och motståndarna var dom som knäckte hennes näsa förra året, Ronneby. Ja, hela laget knäckte ju inte hennes näsa, men en av dom och Pernilla var laddad. Felicia spelar sin första seriematch för säsongen i Vimmerby. Skulle vilja se båda matcherna, men jag kan inte klona mig som dom i Star Wars kan, för hade jag kunnat det, ja då kan jag lova att jag hade gjort det :) Det fick bli Pernillas match som jag skulle se. Felicias pappa fick åka med Felicia.
Så efter min risgrynsgrötsfrukost åkte vi till Kalmar för att se Pernilla spela!
Oscars första MEN absolut inte sista damlagsmatch :)



IKF Kalmar (B) vann sin seriepremiärsmatch med 8-0...



...och Pernilla gjorde ett mål efter bara en minuts speltid!! Snacka om hämnd :)


Pernilla fick börja på bänk, och jag vet egentligen inte varför. Kanske för att dom ville vakta hennes näsa ett tag till. När det bara var en kvart kvar av matchen fick hon äntligen komma in...och som hon kom in! Typ som en tjur på tjurfäktning. Det nästan rök ur näsan på henne. Och pang! Efter bara en minuts speltid satte hon ett kanonfint mål! Hon är på gång nu, lilla Pernilla. Näsan är läkt...och hon är taggad! Ett stort GRATTIS till tjejerna i IFK Kalmar, som gjorde en kanonmatch. Efter matchen firade vi på pizzerian Viktoria i Kalmar.

Fick ett sms från Felicia när vi var på väg hem från Kalmar. Hennes lag (HFK F97) vann mot Vimmerby med 4-2! Och Felicia gjorde två mål! Mina nya Zlatanskor är kanon mamma, skrev hon! Jamenvisst, duger dom till Zlatan så duger dom till dig Felicia! Jag är en stolt mamma, stolt över mina små och stora fotbollsproffs! Mina målgörare!
Frågar man William vem som är världens bästa fotbollsspelare svarar han...det är jag och sedan kommer Zlatan! Snacka om att ha självförtroende, vilket jag tycker är bra, det skulle alla ha!
Så tro på dig själv, för det är inte säkert någon annan gör det.

En ny vecka inleds snart med mycket att se fram emot. Kan inte berätta om det just nu, men förhoppningsvis kan jag avslöja lite hemligheter om en vecka eller så :)

Nu ska jag nanagosa i sängen och drömma om sommar, sol och kort tajt kjol ;)

Tjinge-linge-ling...nya äventyr och utmaningar väntar runt hörnet :)

Kommentarer
Postat av: dragi

Välkommen tbax =) Jag följer din blogg hela tiden därför började jag fråga mig vad som har hänt haha. Tack för din röst,känns nästan lite barnsligt att gå med i veckans outfit tävling men samtidigt e det lite kul hehe.



Måste bara säga att du verkar ha en helt underbar familj,stor o härlig. Vi är bara 4st o tyvärr är vi mer splittrade än sams. Men så kan det vara.



Ja asså att bli dumpad via lapp eller sms och på de sätten som de personerna gjorde,d skulle ju kunna få vem som helst att hämnas haha tror man skulle gå in för att hämnas på ett hemskare (roligare) sätt än vad de gjorde.



Oh nu ska man iväg t jobbet,låt oss hoppas på en smärtfri vecka =)

2010-04-26 @ 06:20:46
URL: http://dragi.blogg.se/
Postat av: emelie

tack för din röst:D allt bra?

2010-04-26 @ 07:48:13
URL: http://emelieastemoo.blogg.se/
Postat av: cecce

Vilken helg!!

Vilka foto!

Vilken underbar familj ni är!! Det känner jag ända hit:-)



Många kramar!

2010-04-26 @ 19:44:15
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: karolina

Ja, det är lite panik hehe :)

Vi måste också få iväg inbjudningskorten senast den här veckan.



Tack så mycket, hoppas du också hade en fin måndag :)

2010-04-26 @ 20:27:45
URL: http://karolinagaspar.blogg.se/
Postat av: karolina

Ja, det är lite panik hehe :)

Vi måste också få iväg inbjudningskorten senast den här veckan.



Tack så mycket, hoppas du också hade en fin måndag :)

2010-04-26 @ 20:27:47
URL: http://karolinagaspar.blogg.se/
Postat av: two olsson sisters

SV: Jasså går det billiga flyg till tyskland! London vet jag det går billiga flyg till, och vad snabbt det går att åka dit! Var i london för cirka 3 år sedan, åkte vid 8 och var där halv 10, för man tjänar ju en timme när man åker dit, hehe;P Erser du mycket?//Emma.

2010-04-27 @ 10:42:35
URL: http://www.twoolssonsisters.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0