… Och så har ett helt år passerat…


… det nya är på ingång. Som vanligt, eller ska jag kalla det för en tradition kanske… jooo, tradition låter mycket bättre, så är det Vetlanda som gäller för oss. Även om nu inte HELA familjen är med. Pernilla och Patricia ska fira nyår med sina fina vänner i Kalmar, jag börjar bli van, dom var inte med förra året heller… så är det, barnen växer, får vingar och flyger hemmifrån… ööööh… eller flyr dom kanske..??.. Hmmm, nej, nej, det tror jag inte dom gör… dom flyger runt lite för tillfället, och återvänder hem… så är det, jajamensan… alla fåglar hittar tillslut hem igen, så även mina barn. Och dessutom är min mamma och pappa inte med på nyårsfirandet i år, som jag tidigare har berättat är dom på väg till Egypten, så dom kommer att fira nyår på Arlanda-hotell i Stockholm… men jag kommer att ringa till dom… och gråta och säga att jag vill följa med… lämna mig inte här i kylan… hahaha… och då kommer dom att få lite ånger och känna sig lite lagom taskiga… ja ni vet, dåligt samvete… och det kan dom ha, lämna mig bara så här på nyårsafton och allt… Fast när jag tänker efter ordentligt… så kanske dom bara lägger på luren och tror att jag är full och galen… och det sistnämnda är nog det mest troliga…

Saknas kommer också min kusin Ella att göra, hon är i Thailand med sin pojkvän Glenn… och min kusin Jasmina är i Österrike med sin man… fattar inte, varför ska "alla"… eller typ "alla" dra iväg, vad är det för fel på Vetlanda..??.. Jag menar, vad är Thailand, Österrike, Egypten i jämförelsevis med Vetlanda..??..Nää, just det INGENTING… ahhh… *suck*, okey, okey… jag är AVIS… fast jag kommer att få MEGA kul i kväll och i natt… för vi är en MEGA stor släkt… så faller några bort i firandet märks inte det sååå mycket… hahaha… Och nästa år kanske jag drar till… ööööh… typ… hmmm… någon annanstans… och ingen kommer att märka av det… eller förresten… DET KOMMER DOM VISST DET… för annars ser jag till att dom gör det;)

Och när jag kommer hem på morgonkvisten har jag blivit lovad en rolig historia, och är inte historien tillräckligt bra så att jag skrattar… ska han springa ett straff varv runt Remstigen… NAKEN… Så, jaa precis… jag kommer att hålla mig för skratt och fotografera nakenspringaren… hahaha

 

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR till er alla!!

 

Och jaaaa just det… DETTA ÄR VIKTIGT..!!..Fick frukost idag av snälla Yvonne… SEMLOR!!!...Nybakade färska SEMLOR… Kan ni tänka er!?! Du är sååå bäst Yvonne… Det var jättesmarrigt med semlefrulle och nybryggt kaffe… Bästa frukosten jag någonsin haft faktiskt… Så jag vill bara säga till Jan-Inge… ”Yvonne is the number one” (och om du inte kan engelska Jan-Inge, jag är lite osäker på om du kan eller inte, så betyder det att Yvonne är nummer ett… hahaha) Tack Yvonne!! Fast du kan ju alltid gottgöra det Jan-Inge… med en lattemaskin… hahaha… skojsar bara lite… fast jag skojsar inte om att Yvonne är bäst, för just nu är hon det… tänk va en SEMLA kan göra mycket!

 

 

Lite nyårskläder till dom tre fortfarande ”följa med mamma på nyår” barnen…

  


Lite nyårskläder till dom vilda fåglarna… och mitt nyårs-bling-bling…

  


Lattemaskinen som jag önskar mig till min 40-års… öööh… oj, jag menar 30-års dag ;)

  


BÄSTASTE FRULLEN EVER… SEMLEFRUKOST… TACK YVONNE!!...

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0