Modell för en dag!


Jaha, så har man varit modell för första och sista gången. Min kusin vann en tävling och fick bjuda med sig tre kompisar. Jag blev en av dom kompisarna, tack Amela!

 

Dagen började med att jag mest sprang runt i huset och stimmade som en vild höna.

Hur skulle jag ha håret?? (herre gu’ är ju frisör i grund och botten)

Vilka kläder skulle jag ta med mig?? (Tre klädbyten skulle man ha med sig, ett byte var jag definitivt klar med. Kalmar FFs matchställ med nr 8 på ryggen…mmm…Henrik Rydströms matchställ, coolt!)

 

Det hela slutade med min gamla vanliga frisyr, rakt nersläppt, och mitt första byte för fotograferingen, jeans och favvoskjortan från Odd Molly tog jag på mig hemma.(Lite gratis-reklam för Odd Molly, men de bjuder jag på, allt som är gratis är bäst, som pappa brukar säga)

 

Väl framme hos Amela i Vetlanda och i väntan på att MEGA limousinen skulle hämta upp oss utanför hennes dörr, bjöds det på kaffe, gott . Mina två kusiner som också var medbjudna dök upp. Vid det här laget hade jag inga nerver kvar… shit, va nervös jag va… herre gu’, vad hade jag liksom gett mig in på. Har ju aldrig haft funderingar på att va modell, men nu när jag blev erbjuden att testa, hoppade jag bara på gratiståget, tänkte liksom inte alls, det är ett annat dilemma jag har, gör först, tänker sen.

 

När limon dök upp tappade jag hakan, den var hur MEGA MEGA STOR som helst och VIT. När sedan chaffisen klev ut ur bilen var jag tvungen att dra upp hakan och le, helvete, han va ju dessutom snygg… och jag nervös ”tant” utan make up, utan mascara… trevligt… NOT. Han öppnade dörren till bilen och vi hoppade glatt in och ögonen på oss var som barnens brukar vara på julafton… stora och förväntansfulla.

 

Efter en runda blev vi avsläppta (och ja, chaffisen öppnade bildörren) på Stats Hotellet och varmt mottagna av modellagenturerna. Vi fick hänga av oss ytterkläderna, fylla i lite lappar och sedan ställa oss i en liten kö till sminkningen. Fyra tjejer från Make-Up-Store sminkade några tjejer som skulle ”modella” innan oss. Sen var det vår tur, och att bli sminkad av proffs var det bästa av allt (japp, bättre än limon o chaffisen, faktiskt). Så duktiga och så snyggt det blev. Och från ingenstans kröp Herr Nervös in i mig igen…

 

Would you like to marry me?? Det var den första frågan den kvinnliga fotografen frågade mig. Och jag liksom… vaaa??...var fan har jag hamnat??…hmm…Would you..??...Men gud, hur ser jag ut, tänkte jag… det snurrade till ordentligt i mitt så redan förvirrade huvud… Hahaha... hon började skratta, såg nog min chockade min… I like your lastname, I would love to have it… Music… hahaha… nothing else... Åååh, aha… okey… men visst… hahaha… va trodde jag liksom??… Öööh… I have a brother that isn’t married, maybe you could ask him svarade jag och skrattade… cool fotograf från England.

 

Ställ dig si ”knäpp” och ställ dig så ”knäpp”, luta dig hit ”knäpp”, luta dig dit ”knäpp”, framåt, bakåt och upp och ner…(få inte för er något nu… jag pratar om hur fotografen guidade mig genom hela ”tagningen”)

 

För att klara av att va modell räcker inte det bara att stå där och se ”söt” ut, kameran måste gilla dig… och kameran gillar mig… när jag står bakom den… hahaha

Jag har denna ”modelldag” få den äran att se och uppleva hur modellerna har det. Och jag är så imponerad av deras arbete, det är riktigt, riktigt tufft. Jag var helt slut, somnade som en stock, fast det tog emot att tvätta bort sminket… hade lite funderingar att om jag ligger helt stilla så kanske jag inte behöver tvätta bort det på en vecka eller så… hahaha

 

En riktigt bra, snygg och otroligt duktig modell är Ivona, besök gärna hennes blogg… http://ivonapavlov.blogg.se Den är grymt bra, och hon har massa snygga kort på sig som modell, ett riktigt proffs. Kameran älskar henne och hon älskar kameran, det syns på varenda ett kort. Hon är en supermodell… och jag, ja jag nöjer mig att vara supermamma bakom kameran!



Bilder på mig och mina modellkusiner...







Kommentarer
Postat av: Millan

E de säkert att du inte bloggat förrut ? för du skriver förbannat intressant mamma ! I love it ! oh snygga bilder oxå :)

2009-12-09 @ 17:51:29
Postat av: Ivy

Vad gulligt skrivet! :D Tack så hemskt mycket.. Och bra jobbat framför kameran måste jag säga =)

2009-12-09 @ 19:19:23
URL: http://ivonapavlov.blogg.se/
Postat av: Suzana Music

Tack Pernilla-gullet <3



Tack så mycket Ivona! Kram

2009-12-10 @ 00:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0