Mamma är bäst…


… så är det bara, i alla fall är min mamma bäst på att baka… Jovisst erkänner… hon är bättre än mig… Visst kan jag baka, men inte som mamma… hon är nummer ett… och jag kommer liksom haltandes efter på en fin andra plats… tycker inte alls om att komma tvåa, men i detta fall, är silvermedaljen fin… riktigt fin … Och jag hoppas mina barn inte blir bättre än mig på att baka, Elak...??..Ego..??..Vem..??..Jag..??..Näää, men jag vill bara vara bättre än dom… typ, bara en gnutta bättre… vill att dom ska säga när dom är gamla… öhhh… äldre… Våran mamma, ja, hon kan allt baka som ingen annan… coolt… javisst serru… super-duper-coolt…

Idag fick jag liksom baka salta gifflar… min mammas specialitet… och gifflar är ett måste för mig på nyårsafton… och mamma har alltid fixat gifflar till nyårsafton… men inte i år… hon rymmer, med pappa, till Egypten, bara så där… så det var bara att ta tag i saken, baken… och fixa gifflar… och fy sjutton va svårt det var… Ville ju också få dom så exakt fina och likadana i formen som min mamma får dom… men det gick inget vidare… några blev tjocka, några blev smala, några blev raka, några blev böjda… men ALLA blev riktigt FINA, om jag nu får säga det själv… vilket jag får… det är ju min blogg… Och dom blev riktigt, riktigt GODA… lika goda som mammas faktiskt… så mamma… passa dig, håll i guldmedaljen… jag är dig hack i häl… hahahaha… ska bara slipa på formen lite… öööh… giffelformen alltså… hihihi…

Bakade lite kakor också… med nobless och after eight… gudomligt goda…

Näähää… nu ska jag måla naglarna och titta på Manchester United… säger bara… Gooo Man U!!! …och jag hoppas jag kan sitta still, så nagellacket torkar… Tjingeling på ett tag :)

 

Jaaa, just det… höll på att glömma… Fick ett MMS från den sååååå trevlige Jan-Inge idag… och ööööh… jag vet inte om jag tycker att han är sååååå trevlig längre… fick en bild på en halväten semla som han satt och glaffsade i sig… Tack Jan-Inge..!!..Tack så jättemycket..!!..Den smakade fantastiskt… in my dreams… hihihi :)

 

Giffelbakning… gotteligottgott

 

  

 

Kakbakning… gotteligottgott

  

  

 

Tack Jan-Inge, den smakade supergott i mobilen ;)


Kommentarer
Postat av: millan

semlor är äckligt :) så duktig du varit mammsen :) <3

2009-12-30 @ 23:24:07
Postat av: Sussie

Puss på er Millan & Pisan <3

..och SEMLOR är GOTT ;)

2009-12-30 @ 23:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0