Luciastöket överstökat


Så här runt Lucia är det alltid full fart, gasen i botten… ingen broms… tuta och kör…

Jag kände stress, stress, stress… och jag vet att det är mitt egna fel. Varför kunde jag inte fixa lusseklädera i början på november..??..Eller i alla fall i slutet på november, men nääädååå, det fixar jag senare, jojomensan… när jag kommer in i lussestämningen… alltså typ...ALDRIG. (Inga sura miner nu från alla Luciaälskare, jag gillar Lucia, det är bara stämningen runt den som jag alltid lyckas slarva bort) Ahh, och i år var det Edwards stjärngosseklänning som var det största problemet… det fanns ju inte att köpa någon i hans storlek… inte någonstans, och jag var överallt, och då menar jag överallt… i sista minuterna bokstavligt talat, men ändå. Affärerna kunde tänkt lite på mig och mina andra trogna ”sista-minutern-fixa-föräldrar”. Dom kunde ju ha lagt undan några lussekläder bakom disken med etiketten… OBS! Endast för desperata, riktigt desperata föräldrar!!  Jag fick ju givetvis inte tag på någon riktig stjärngosseklänning, fick sy om en luciaklänning klockan tjugotre… åååh… allt det här är så typiskt mig. Och jag satt där och svor för mig själv, och tänkte att nästa år ska jag minsann stå på gågatan hela november och ända fram till den 12:e dec och sälja stjärngossekläder i ALLA storlekar… hahaha… den tanken är bortflugen nu, som tur är… Men bra blev det… tror jag ;) Ingen sa något i alla fall, fast ingen vågade kanske säga något, för desperationen satt kvar som ett frimärke även på morgonen, för jag hade ingen möjlighet att titta på barnens luciatåg i skolan, hade inte möjlighet att njuta av allt hårt arbete som luciaförberedelsen innebar. Det kändes ju ungefär som att baka en smarrig tårta och inte få smaka… stackars, stackars alla bagare.  Jag kunde ju ha gått till kyrkan på lördag och titta på luciatåget… om det nu inte va så att jag totalt glömde bort det… de va ju inte den 13:e på lördagen, fick för mig att Lucia skulle lussa den 13:e i kyrkan… och sista chansen jag hade på ett livslevande Luciatåget… öööh… råkade jag… fika bort i hembyggdsparken på söndagen. Ahh, inte ett enda luciatåg har jag sett i år, inte ens på TV… men va fasiken… nästa år, då, då ska jag se på ALLA luciatågen och jag ska vara i tid med förberedelserna, ska ta och börja efter midsommar… typ ;)

Min sötaste stjärngosse Edward!!


Kommentarer
Postat av: Millan

Haha så söt eddie e ;) <3

2009-12-14 @ 18:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0