Jag är tröttare än tröttast…


… tro mig, jag är halvdö… jag är mer än halvdö, typ heldö… ja, inte bokstavligt talat, för då hade jag inte suttit här och filosoferat… Men jag piggnar nog till… framåt kvällen… Nu bär det av till Jönköping och första anhalten är Sofia Kyrkan där Patriks systerdotter Alice ska döpas. Efteråt blir det dop-kaffe och lite pratelipratprat. Och givetvis en massa mys med Ebba och Alice. Nästa anhalt på schemat blir ett stopp på A6, pejla läget där liksom… eventuellt lite julklappsköp och givetvis en SEMLA på fiket… det har blivit som en liten tradition för mig, helgen innan julafton… fettishelgen, som jag har döpt den till… aaah, jag vet vad ni tänker… eller vad dom flesta av er tänker… aja baja… inga semlor innan den ”riktiga” fettisdagen i februari… men vet ni va… jag lovar och svär att jag kommer att proppa i mig semlor då med… det har ni mitt ord på… och för den delen så tycker jag att det ska vara fettisdagen varje dag, året om… gu’ så smarrigt det hade varit… en semla varje dag… och NEJ, jag hade inte tröttnat på semlor… Och om min bror och hans fru är hemma (dom bor också i Jönköping) så tror jag att vi stannar till där en sväng, för att vila upp våra ben och gratta lilla Emilia på hennes födelsedag, vilket hon egentligen har på julafton. Men dom brukar fira henne innan, så att hon känner att hon också har en alldeles egen dag, och det tycker jag dom gör rätt i. Näähää, bäst att hoppa i duschen och göra sig klar för allt söndagen har att bjuda på förutom Semlor… Tjilivippen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0