Försökte spela lite FBI-agent…


… men lyckades inget vidare. Efter den dramatiska natten igår var jag lite uppspelt inför Kalmar resan, vilket var planerat till att handla julklappar på. Men nu hade jag helt plötsligt två uppdrag att utföra, handla julklappar och spela agent… och det var inte julklapparna jag var uppspelt för, nej... jag skulle minsann kolla upp lite ”spår” från den mystiska händelsen som inträffade kvällen innan med Pernilla och Patricia. Jag skulle vara en tuff agent… en sån där cool, snygg (host, host) kaxig CSI-agent, ni vet, tuffa brudar man ser på TV… och jag menar, det var ju ljust nu… mitt på dagen liksom, vad skulle kunna hända..??..NOTHING… Och eftersom jag inte hittade någon artikel på barometern.se (som jag klickade mig fram till så fort jag hade vaknat) la jag alla mina ”säkra” kort på att det minsann skulle stå något om händelsen i den riktiga känner-på-pappers-tidningen.  Lite ”snåljopigt” tänkte jag att jag skulle läsa den gratis, på fiket. Sagt och gjort, efter att ha avklarat ett par affärer och kommit ut fattigare på kontot men rikare på julklappar, tog vi oss en fika på Holmgrens, ett riktigt mysigt fik som jag varmt rekommenderar… Kaffe, morotskaka och TIDNINGEN… blädder, blädder, blädder… slut… blädder bakifrån, blädder bakifrån, blädder bakifrån… och inget… INGET om gårdagen… VA..??..Kollade datumet på tidningen, kanske fick jag tag på ett gamalt nummer… nix pix… dagens tidning och inget om ”skottlossningen” och ”bloddramat” utanför OK/Q8…var är journalisterna..??..Är inte detta en nyhet om något..??..Jag menar även om det sedan skulle visa sig, (mot all förmodan) att någon var hungrig och sköt en hare till kvällsmat, så är ju det en nyhet… en riktigt blodig nyhet… konstigt… märkligt… Och jag som läser till journalist... typ skäms lite… JAG kanske skulle ha tipsat dom, och fått en feting-belöning... typ 5000 kr… och ett stort smile fastklistrat på fejset… på mittuppslaget… jag som bästa tipsaren, blivande journalist … oj,oj,oj…nu är jag där igen…i drömmarnas värld…dags att vakna upp…dags att fortsätta bli fattigare och tröttare i benen…mera julklappar att inhandla… Jag klarade nästan av ett av uppdragen, att handla klart julklapparna, ja ni läste rätt…NÄSTAN…nu fattas det bara typ fyra…tror jag…men än finns det tid kvar…öööh…hoppas jag…

Lite bilder från ett kallt men vackert Kalmar…

  
  
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0