Jönköping!


img_1620 (MMS)

Woohooo vi tog en tripp till Jönköping och hälsade på min bror. Bara så där...eller...nja, inte bara så där faktiskt. Nej, vi åkte dit för att min bror skulle kolla vår bil som har strulat en hel del den sista tiden. Stackars lilla Volvo, börjar bli gammal och trött. Och när man är gammal och trött börjar man få krämpor. Så vår lilla rara Volvo har krämpor. Massa krämpor. Efter läkarbesöket hos bildoktorn Robert (min bror) fick vi domen...byte eller operation. Hm...operationen är dyr, riktigt dyr. För dyr. Så nu har Volvon gjort sitt hos oss, det blir ett byte. Ett fint byte, en ny bil...jaaa, ny och ny, en nyare begagnad bil! Kanonfin! Supercool! Passar oss ypperligt! Men vad det är för bil som kommer att ingå i vår familj tänker jag inte avslöja än. Nej, ni får allt suga på den karamellen ett tag till :) Det blev ett MC-Donalds besök till barnens stora förtjusning! Och Patricia och Felicia hann med en shopingrunda på A6 också. Vad dom shoppade och vilka fynd dom gjorde vet jag inte än, för just nu sitter vi i bilen på väg hem från Jönköping. Men så fort vi kommer hem ska tjejerna visa mig vad dom har inhandlat. Och JA!..vi lyssnar på radio...fotboll...Argentina-Grekland!  Tjinge-linge-ling...jag rullar!


Kommentarer
Postat av: cecce

Hej!

Här är en till som behöver en ny bil - Moi!

Har också en gammal Volvo som gjort sitt. Nu vill jag ha en liten pigg bensinsnål sak...gärna svart:-)

Får väl se vad det blir!!



Ha en fin dag!

Kramar

2010-06-23 @ 08:22:14
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Malin

Kul med en ny bli men en tråkig kostnad. Bilar är som datorer, dom ska bara funka, hela tiden!

vi fick byta bil förra sommaren då vår fina nissan la av mitt på motorvägen på väg till Gränna på hundutställning så nu har vi en bil men två billån... ingen hit! Vi som hade planerat att köpa en liten, billig extrabil, nu blev det inte så.

Hoppas du får en härlig onsdag, nu är det snart midsommar, härligt :-)

Kramar i massor- Malin

2010-06-23 @ 08:47:40
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0