En helt underbar midsommarhelg!


En långhelg med mycket skratt, mat, dryck, tävlingar...och vinster...till mig! Japps, jag och Patrik vann midsommaraftonens tävling! Jaaa...hm...vi vann inte alla deltävlingar, men när man slog ihop alla deltävlingar så slutade vi på en första plats! Tjoohoo för oss! Och...hm...tjoohoo för de övriga deltagarna, för nu slapp dom en tjurig "Sussie" på självaste midsommarafton! Dessutom vann vi tjejer natt-tävlingen, vem vill bli miljonär! Så killarna är skyldiga oss...3 och en halv miljon! Undra vad jag ska göra med den vinsten, när jag har inkasserat den..?? Köpa mig ett hus i Spanien, typ i Barcelona...eller ett i Italien, typ i Milano. Jaa, jag har ju  miljoner alternativ på hur jag ska sätta sprätt på miljoner...det gäller bara att få in dom...hihi...sååå Kenneth (Syster-Ysters man, ansvarig för natt-tävlingen) jag vill ha min vinst NU! Fast om jag ska vara ärlig så var Marianne bäst i vårt tjejlag! Hon ägde! Hon är så allmänbildad! Herre gu' hon är en livs levande uppslagsbok! Jag lovar! Åh, jag vill också vara som Marianne, smart och allmänbildad! Jag vill också kunna "konstiga" saker som ingen (typ ingen) har hört talas om! Svarsalternativen på 3 miljonersfrågan (jag kommer inte ihåg frågan, bara svaren) var: Hugo Ball, Hugo Cool, Hugo Tuff, Hugo Salt...och Marianne och William (min William)...

...svaret är Hugo Ball!

Jaha! Men öh, är ni säkra..?? Jag menar det handlar om 3 miljoner!

Ja absolut, vi är säkra!

Fast, hm...jag tycker att Salt låter bättre.

Jadu, det kanske det gör, men det är Ball.

Öh, hm, okey då, jag ger mig! Vi satsar på Ball!

Och tjoohoo..det var rätt! Jag kanske måste tillägga att detta bara var på låtsas, ett TV spel, så killarna är bara skyldiga oss 3 och en halv miljon på låtsas...ville bara tala om det så ingen tror att jag är miljonär på riktigt! Och...hm...ska erkänna, låtsasvärlden är alldeles, alldeles underbar! Jämt! Men nu tillbaks till verkligheten, vilket också är underbart...oftast!

 

Massa, massa bilder från många, många dagar (öh, tre dagar är många dagar va..??)

 

 

 

 



 





 







Vi har hunnit med en massa annat också, typ packat och cyklat och givetvis fotboll. Både på TV och på fotbollsplan! Och i skrivande stund så har både Italien och England gjort sitt i detta VM! Skit också! Så nu håller jag på Spanien, fast jag tror att Argentina tar hem guldet i år! Men i helgen tror jag att mina killar tillsammans med HFK's pojklag tar hem guldet i Akzo Nobel Cupen som spelas i Gamleby på lördag!

Och givetvis måste jag ha med fotbollsbilder!

Eller hur...jag menar en lång-blogg utan fotbollsbilder är..hm..inte min blogg ;)

 

 

 

 

 

Edward och William har cyklat på sina nya cyklar varje dag, runt, runt, runt, fram och tillbaks, hit och dit! Bra motion. Härligt med sommar och sol! :)

 

 

 

Och så bara måste jag hålla tacktal!

 

Tack så jättemycket Mamii och Papii för den goda maten, drycken, tårtan, kaffet, smasket och allt! Det var fantastiskt gott och jättetrevligt!

 

Tack så jättemycket Syster-Yster och Kenneth för dom otroligt roliga och kluriga lekarna som ni anordnade! Det var superkul (inte bara för att jag vann...eller..öh...kanske just därför...hihi)

 

Tack så jättemycket Marianne och Marcus för fotbollskorten som ni köpte och gav till Felicia, Edward och William. Dom var superglada och nu börjar albumen fyllas på ordentligt!

 

Och..öh...tack då Patrik för att jag fick köra hem på midsommarafton...ett jättetack! Nästa år är det din (o-) tur att köra hem, fast det skulle inte förvåna mig om du anordnar midsommarfesten hemma hos oss, så att du slipper köra ;)

 

Och tack så jättemycket Weronica, Micke och Rasmus för att Edward hade hur trevligt som helst hemma hos er idag (trots att England förlorade) Ni är underbara vänner!

 

Jaha, si så där...nu tror jag att jag har "knutit" ihop midsommarhelgen! Så nu tar jag natten i handen och beger mig till drömmen, för där...ja där väntar låtsasvärlden och miljonerna ;)

 

Tjinge-linge-ling...det är härligt med RIKTIGA vän

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0