Börjar bli liiiite nervös!


Nu börjar det kännas! Verkligen! Det kittlar och pirrar både gutt och otäckt i kistan på en och samma gång! Jojomensan...jag är nervös! På ett positivt sätt...tror jag! För i morgon smäller det! På riktigt! Jajamensan, då blir jag en fyra och en nolla! Hela 40 år...jämnt! Typ halvvägs i livet! Och det känns...öh...det känns...hm...som vanligt fast med en massa fjärilar som flyger runt i magen! Gamla fjärilar! 40-åriga fjärilar, så ni kan ju bara tänka er hur det känns att ha sådana i magen...dom flyger, men dom flyger sakta och försiktigt...runt...runt! Undra om jag kommer att kunna sova i natt...tror inte jag vill sova...tror jag vill vara 39 år ett tag till. Och om jag inte sover så är det ju fortfarande inte en ny dag och då är det ju inte min 40-årsdag!
Jaa men så gör jag...jag håller mig vaken i natt och nästa och nästa och nästa och... Gu' va ja e smart ;)
Fast...hm...kom att tänka på allt tissel och tassel som har pågått här hemma i ett par veckor...och jag har ju alltid varit mer nyfiken än nervös av mig...så min nyfikenhet tar överhand! Jag går och lägger mig och sover min skönhetssömn, eller nja, skönhetssömn och skönhetssöm. Det handlar mer om sömn nu för tiden, det där med skönhet tappade jag någonstans i mitten på 30-årsåldern. Men jag klagar inte, nej, nej...absolut inte. Jag bara filosoferar eller vad det nu heter "när man tänker" på ett fint språk ;)


Idag kom den andra och sista sändningen från mitt pris! För ett par veckor sedan vann jag mat för två veckor från "Linas matkasse". Hemleverans, till dörren, på måndagar! UNDERBART! Färdigtänkta middagar! Det är bara att följa receptet och sim-sala-bim...det doftar underbart i köket, middagen är serverad :)



Felicia och jag har bakat cupcakes idag! Choklad & jordnötssmör!



Och mini-cupcakes! Hallon & vit choklad!


Vi bakade också cupcake-cheesecake! Alltihop till morgondagen! Och dom blev riktigt goda! Alla sorterna! Öh..jaa...vi smakade på alla...mmm faktiskt...vi var ju liksom tvungna :)

Igår var vi som sagt på Öland, fotbollscup nummer två. För William och hans KFF-02 (röd). Och dom vann alla sina matcher. Totalt blev det vinst med hela 19-1! De ni! Vilket fotbollsgäng! Underbara killar, med kämparglöd som lös upp hela Sverige...eller i alla fall hela Småland. För erkänn, visst såg ni glöden..?? ;)


William nr 11 med dom blåa fotbollsskorna jublar efter att ha satt ett mål!



Support och storebror Edward med sin Manchester United Maskot!
William har en likadan, fast en FC Barcelona Maskot...givetvis!


Oj, oj, oj!!! Nu kom Pernilla in till mig och meddelade:
-Mamma, om 20 minuter är du 40 år!
Herre gu' bäst att dyka ner i sängen och få den där
(skönhets..??-) sömnen!

Tjinge-linge-ling! I morgon är en annan dag!
PS! Jag är född fem i tolv på natten, så tekniskt sett är jag 39 år HELA dagen i morgon med! Jajamensan det är jag ;)



Kommentarer
Postat av: Malin

JA MÅ HON LEVA, JA MÅ HON LEVA, JA MÅ HON LEVA UTI HUNDRADE ÅR!!!! HURRAR, HURRA, HURRA, HURRA!!

Hoppas du får en helt underbar dag och jag hoppas jag får reda på vad överraskningen var, jag är som du, jag älskar överraskningar!!! Ja, bra då alltså... ;-)

Grattis igen!

Stora kramar 42-åriga Malin ;-)

2011-04-05 @ 07:17:34
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Ann-sofie

GRATTIS PÅ 40-ÅRSDAGEN!!



Hoppas du får en jättebra dag på din födelsedag och det blir det säkert efter allt tisslande tror jag..:-).



Kram

Ann-sofie

2011-04-05 @ 09:15:33
URL: http://levaharonu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0