En bal på slottet!


Idag har min dotter haft sin bal på slottet i Kalmar...eller ja, det var där det var mingel och fotografering. Sedan bar det av till Borgholm och Strand Hotell för att inta tre-rätters middag med god dryck och givetvis dans. Ja, hm..vi fick ju givetvis inte följa med till Borgholm, men vi var med och minglade på slottet där jag tog en massa kort. Och...öh...jag skulle gärna dela med mig av alla korten, men...hoppsan...jag tog över 1000 kort. Snacka om att bete sig som paparazzi ;)
Här kommer i alla fall ett litet axplock av mingel-eftermiddagen från Pernillas bal i Kalmar...
Min otroligt vackra dotter Pernilla!



Kerstin på Kerstin's Klipphörna fixade Pernillas balfrisyr och jag skötte sminkningen



Och så här blev det färdiga resultatet av mitt arbete :)



Och så hjälpte jag Pernilla med skorna och klänningen



Lite familjekort med balprinsessan Pernilla, innan det var dags att åka till Kalmar slott



Pernilla och Moa.                                     Pernilla och Annie



Pernilla och Robin                              Morfar, Pernilla och Mormor



Morfar bjuder Pernilla på champagne (nu vet du vem du ska skylla på om du har ont i huvudet)



En färg-glad klass...SP-07H...den bästa klassen!



Nu följer mina två favoritbilder...Glädjeskutt...



..hej hopp! Visst är dom härliga korten..??..Jaaa tjejerna också...givetvis!



Pernilla i sin otroligt vackra klänning och balfrisyr



Pernilla och Tessan                     Cissi och Pernilla



Pernilla och Amanda                              Lisa och Pernilla



Moa och Pernilla...och kolla in Pernillas vackra frisyr!!



Pernilla och...hihihihihi....ANNIE.... :))



Vilka härliga prinsessor det fanns på slottet! Färgglada, jättefina och superhärliga tjejer!


Det har varit en helt fantastiskt fin dag idag! Vilken bal! Vilka tjejer! Vilka killar! Alla så otroligt vackra...fast vackrast av dom alla var...mmm...just precis...min Pernilla :)

Och...ja-ba-da-ba-doooo...nu kommer tacktal...
Jag skulle så gärna vilja tacka KERSTIN SCHULTZ på Kerstin's Klipphörna i Hultsfred för att hon gjorde min Pernilla så otroligt vacker och fin i håret. Pernilla var sååå nöjd! Och så skulle jag vilja tacka SUSANNE på Angelinas i Hässleholm för att hon fixade så att Pernillas klänning kom fram i tid. Och så skulle jag vilja tacka Mamii och Papii som tog sig ner till Kalmar för att titta på deras barnbarn Pernilla, och tack för kaffet Papii, det smakade jättegott!
Och den sista (men inte den minsta) tack-hälsningen går till Jan-Inge och Yvonne för att vi fick låna deras bil då vi inte har hunnit byta bränslefiltret i våran bil, tack! Nu kunde vi åka säkert och snabbt till Kalmar!


Och så vill jag gratta ALLA mammor runt om i världen på mors dag! Grattis! Själv fick jag frukost, blommor och paket av barnen...och i paketet låg det...tjoo-hoo...skor! Jag hann inte ta kort på skorna jag fick idag, hade ju tusen andra saker att ta kort på, men i morgon ska jag ta ett kort och lägga ut här på bloggen så att ni alla kan se mina nya, fina skor!
Och...öööh...oj, jag hann inte gratta min egna mor idag...förlåt Mamii, jag glömde i all stress idag, men jag lovar att ringa och gratta dig i morgon.

Nu så...nu är jag tröttare än tröttast, ja till och med tröttare än Trötter....så nu ska jag hoppa...ööh...nä, det är jag för trött för...jag ska lufsa till sängen och besöka drömmarnas land...

Tjinge-linge-ling...en bal på slottet är...alldeles, alldeles...uuuuuunderbart!



Kommentarer
Postat av: Malin

Hjälp vad vacker hon var din Pernilla!! Klart vackrast av alla vackra tjejer där på balen!

De två "busbilderna" var helt underbara! Vilken upplevelse, vilken kväll dom måste ha haft... suck den som fick uppleva det...

Kram Malin

2010-05-31 @ 08:20:52
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0