Vilka snygga grabbar!


Igår var det Edward och Williams tur att besöka frisören Kerstin. Dom gillar att klippa sig. William ville vara först, som vanligt. Hon är så duktig Kerstin! Vet precis hur killarna vill ha frissan.
Lila färg i håret blev det för William. Edward valde isblå färg. Och se så snygga dom blev!
I morgon är det min tur att sätta mig i frisörstolen hos Kerstin. Det ska bli så skönt. Underbart! Fast jag har inte bestämt mig hur jag ska klippa och färga mig. Antingen ska jag klippa av mig håret en bra bit, typ en längre page och färga håret ganska mörkt, lite mörkare än vad jag har nu. Eller så klipper jag upp håret och lägger i massa slingor i olika ljusare färger. Aaaah, jag vet inte. Jag är velig. Men jag har ju några timmar på mig att bestämma mig. Jag kanske inte har bestämt mig när jag sätter ner arslet i frisörstolen, vem vet, så kanske det blir. Fast då blir det som det blir.
Det går framåt i Pauliström och köksrenoveringen. Vi fick in kyl och frys och skåp runt om. Men det var knöligt, gick inte alls som på räls...nooop...det strulade lite. Kylen och frysen ville inte hamna spikrakt. Men till sist fick vi det rakt och fint! Kanonfint! Och nu börjar man se hur köket tar form. I dag ska högskåpet med micro och ugn in. Dessutom ska vi försöka få upp fler över- och underskåp. Om vi hinner, fast det är klart, jag är arbetsledaren, så vi SKA hinna :)
Pratade med Mamii alldeles nyss. Hon och Papii är i Vetlanda och ska hämta kakelplattor och handla lite "grejer" som vi behöver i byggandet. Dessutom undrade hon vad vi ville ha till middag. Jag blir bortskämd. Behöver inte bry mig om att laga middag, har inte gjort det på en vecka nu. Så skönt att slippa göra mat och bara bli serverad...hmmm...jag kanske skulle ta och flytta "hem" igen. Få maten serverad, tvätten tvättad och strykt. Det skulle vara tider det, underbara tider. Men tyvärr bara drömmar, för snart är köket färdigt i Pauliström och jag får återgå till mitt kök och middagslagningar. Min middagsbeställningen idag blev exotisk bricka! Gudomligt gott ska det bli! Och till efterrätt har jag beställt semlor! Smaskigt! Jag menar, det går ju åt energi när man bygger, så en god påfyllning är ju aldrig fel :)
Tjinge-linge-ling!

Kommentarer
Postat av: Daniel

wow såååå snygga dom e i håret!! Tufft!!!

2010-03-24 @ 14:05:26
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: cecce

Hej du!

Vad fint köket blir och vad duktiga ni har varit som jobbat så!!

Var och klippte mej idag, men det blev inga drastiska förändringar. Ska bli spännande att se vad du hittar på!

Lova visa!



Kramar

2010-03-24 @ 20:12:03
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0