Usch va nervös jag är...


...jättenervös! Kommer inte att kunna sova i natt, inte en blund! Pernilla min stora fina dotter opererar sig i morgon. Näsan som är av på två ställen efter en fotbollsmatch för snart 10 månader sedan ska äntligen rättas till. Snart slipper hennes syster höra henne snarka på nätterna. Snart är näsan rak och fin. Snart kan hon andas normalt, genom två näsborrar. Men innan dess, innan morgondagen är över, innan operationen är över kommer jag att vara ett nervvrak. Jaaa, jag vet...jag ska inte vara nervös...men det är jag. Hade gjort vad som helst för att ta operationen åt henne. Hade gjort vad som helst för att ta hennes smärta som hon kommer att få efteråt. Vad som helst! Men det kan jag inte. Jag får snällt sitta och vänta i väntrummet med ett nervöst leende på läpparna! För givetvis kommer jag att följa med henne! Så det blir en tidig morgon, tidigare än tuppen och tidigare än Vimmerbytidningen...öööh...tror jag. Halv åtta opereras hon i alla fall.
Och eftersom jag är så nervös höll jag mig sysselsatt idag. Sorterade träningskläder med William. Jag packade ner och han packade upp...jag packade ner igen och han packade...på sig allt.
Fixade Ingers frilla och efteråt bjöd hon på semlor. Tack Inger, jag älskar semlor! Sen drog jag runt med dammsugaren och golvmoppen, bytte lakan i alla sängar, har ju bara 7 sängar att byta i. Och så bakade jag. Givetvis. Som vanligt. Jag älskar att baka, det får mig att koppla av, tänka på...öööh...andra bullar...vaniljbullar och kanelbullar...frysen full :)
Småttingarna sysselsatte sig med att äta bullar och testa min dator...igen. Favoriten Photo Booth gick för fullt. Massa kort finns nu på min dator. Vänta bara mina små kära barn...för den dagen ni tar studenten kommer ni att ångra er att ni knäppte en massa kort på min dator...hihihi :)
Nu ska jag duscha, lägga mig i en renbäddad säng och FÖRSÖKA sova ett par timmar.
Tjinge-linge-ling!
Och skänk en liten tanke till min dotter i morgon! Hon kan behöva det. Och jag med...ja just det...skänk en tanke till mig med, när ni ändå är i gång och skänker tankar :)

Kommentarer
Postat av: AManda

http://cestlavie.bubbleroom.se/

2010-03-04 @ 23:20:56
URL: http://cestlavie.bubbleroom.se/
Postat av: Marina

minglade runt på olika bloggar och hamnade här. läste om din dotters operation. hoppas det gick bra för henne och hon inte har allt för ont.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0