Renovering...


...av mamma och pappas kök började med en lunch på vägkrogen i Vetlanda. Pappa bjöd på bamsemeal med mycket "mös" på som vi säger här i Småland! Gött! Smaskigt och riktigt fett-gott!
Nästa stopp blev målarbutiken och mamma med sin svarta anteckningsblock i högsta hugg på gång att bocka av den långa listan som skulle inhandlas...kakel, spackel, färg, tapet och golv...
Det fanns massvis med snygga kakel, och vi hade liksom svårt att bestämma oss för vad vi ville ha...tre olika viljor, min, mammas och pappas vilja...
..slutade med att butiksbiträdets vilja hamnade i våran påse...och jag hittade mig en kanonläcker tapet som jag skulle vilja ha i sovrummet...så "våraktigt"...så underbart snygg. Fast fågelholkarna kan jag vara utan :)
Sen så skulle mamma "bara" köpa bröd på Maxi, vilket slutade med att hon handlade upp typ halva affären. När vi hade handlat "energi" var det dags att ta tag i köksarbetet hemma på Råsavägen. Och vi slet och bankade och svettades...för shiiit va jobbigt det var, tungt och bökigt...men med mycket skratt gick det som på...ööööh...räls..??...Alexander och jag var loket i tåget och mamma och pappa fick vara vagnarna som hängde med i svängarna :)
Fick springa och hämta grejer i pappas garage, och jag säger pappas...för det är hans egendom. Och allvarligt...vilken ordning han har i sitt revi. Och allt som göms i snö, kommer fram i tö...och titta vad jag hittade bredvid garaget...min gamla bil...min Nisse-Pisse :)
Nu sitter mamma mitt emot mig på sin dator...och stressar mig...är du klar snart..??..vi måste åka nu...till Jönköping för att hämta köksprylar och broder nummer 2 som egentligen är nummer 1 om man ska gå efter ålder.
Så nu bär det av till IKEA och Holmgrens.
Tjinge-linge-ling!!!

Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Ja, kul med nytt kök, det är ju där man jämt är :-)). Väldigt vad lika ni var, du och din mamma.....



Kram

2010-03-22 @ 08:31:40
URL: http://levaharonu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0