En lite gladare Pernilla!


Det är så skönt att se min opererade dotter på bättringsväg. Hon kan skratta lite nu, eller nja, skratta och skratta var kanske att ta i. Hon kan le, för när hon skrattar får hon ont, ont i hela ansiktet. Så hon ler och ger ifrån sig ett konstigt läte som ska föreställa skratt, vilket får oss alla andra att gapskratta. Och det hela slutar med att Pernilla får ont, ont i ansiktet, och det är ju inte meningen. Men vi skrattar mycket i våran familj. Komiska familjen. Vi kommer att förlänga livet rejält, för ett gott skratt förlänger ju livet...och vi tror stenhårt att vi kommer att leva i evigheters evigheter!
På bra mycket bättre bättringsväg! För hemma hos Mamii blir Pernilla Piggelinii.
Vi har bara tagit det lugnt idag, Pernilla och jag. Slappat ikapp. Och jag vet inte vem av oss som slappade mest, men jag tror att det var ganska oavgjort, lika slappa båda två. Men natten var jobbig. Hämta värktabletter, hämta vatten, hämta papper, puffa till kudden, badda pannan...så fick jag hålla på hela natten, för hon hade ont, riktigt ont. Så Pernilla och jag förtjänade en riktig slapp-dag om vi nu får säga det själva, vilket vi får.
Men i morgon måste jag ta tag i tvätthögen. Fattar inte att den kan växa till sig så pass mycket på ett par ofrivilliga tvättfria dagar. Och sedan ska JAG stryka tvätten på det hela, hur kul är det på en skala..?? Precis! - 10! Så morgondagen blir en depp-dag (tyvärr inte Johnny Depp-dag) istället för en slapp-dag. Om nu Pernilla håller sitt ord på att inte ha ont i natt.
Fick en så fin kaktus av William idag, som han hade gjort i skolan. Till mig på den internationella kvinnodagen! Tack min lille prins! Han berättade att han BARA fick ta 30 stycken tandpetare! BARA! För han ville minsann ha många, dubbelt så många. Men jag tycker att den är fin.
Patrik var på möte i Kalmar i dag, så Patricia passade på att åka bil med honom, slapp att ta tåget vilket var skönt för henne. Efter mötet hjälpte Patrik Patricia med att sätta upp en gardinstång så att hon kunde få upp gardiner i sovrummet. Det gick så bra att dom firade det hela med en middag på MC-Donalds! Bra jobbar Patrik och Patricia, men vart är blommorna som ska vara i fönstret..??
På torsdag när Pernilla har återbesök hos doktorn för att ta bort stygnen ska vi ta med oss skrivbord och garderober ner till deras lägenhet i Kalmar. Så det blir lite ordning på torpet...och blommor i fönstret :)
Nu blir'e sängen och en skön lång sömn...hoppas jag...med fina drömmar...hoppas jag!
Tjinge-linge-ling!

Kommentarer
Postat av: Adara

ja det var sjukt häftigt! :D Okej vad coolt!! Journalistik lät himla intressant! Hur fick du jobb bakom kulisserna? ^^

Jag skulle nämligen vilja vara med på fler inspelningar.



Härligt! :D

kram

2010-03-09 @ 16:55:17
URL: http://adara.blogg.se/
Postat av: Adara

ja det var sjukt häftigt! :D Okej vad coolt!! Journalistik lät himla intressant! Hur fick du jobb bakom kulisserna? ^^

Jag skulle nämligen vilja vara med på fler inspelningar.



Härligt! :D

kram

2010-03-09 @ 16:55:18
URL: http://adara.blogg.se/
Postat av: Marina

Roligt att se att din dotter är på bättringsvägen. Har nu något förslag hur man förminskar foglossning? Har haft det tidigare, men inte så här mycket. Håller på att bli tokig då jag inte rör mig så bra just nu. Jag brukar vara på alerten väldigt mycket annars.

Postat av: cecce

Hej!!

Tydligen var det något strul på blogg.se härom kvällen. Det gick inte att kommentera. Retligt!! Men tack för hälsningen!



Stackars Pernilla! Usch..så jobbigt! Ni gjorde helt rätt i att bara slappa. Skit i tvätten. Låtsas att det är ett majbål och elda upp den. Det har jag tänkt många gånger:-)

Hoppas ni får sova bättre i natt!



kramar

2010-03-09 @ 20:48:35
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0