Det går framåt...


...med köksrenoveringen hemma hos Mamii och Papii. I fredags åkte jag och mamii till Jönköping för att möta upp min bror Robert. Tillsammans skulle vi ta hem köksinredningen som var beställt på IKEA. Men innan vi kom till Jönköping gjorde vi ett stopp i Vetlanda där vi skulle slänga det gamla köket på tippen. Träffade mina sötaste och gulligaste fastrar också, och jag fick många pussar och kramar, så efter det gick det lätt att slänga skräpet på tippen. Fick liksom extra energi av alla kramar och pussar. Mamii var så full av energi att jag var rädd att hon skulle slänga hela bilen på tippen :)
Framme på IKEA hittade jag en spis som jag tyckte att Mamii skulle köpa. Men hon bara...nej, nej, nej, jag har redan beställt en och den ska vi hämta på IKEAs lager snart. Jahaajaa, men du kanske kan köpa den till mig, föreslog jag, när du ändå är igång och STORhandlar.
Efter att ha traskat runt på IKEA tog vi en fika. Mamii bjöd på kaffe och Semla. Gott. Och sedan var det dags för payback. Lasta in ett helt kök och en 4 meter bred golvmatta i två skåpbilar. Och det gick, det fanns gott med utrymme kvar. Vi kunde ha fått plats med var sitt kök till mig och min bror också, men Mamii ville inte betala...hihihi...så det blev...öööh..."bara" ett kök.
På lördag fick Mamii och Pernilla fixa mat ute på altanen, supergott! Kanske skulle vi strunta i att fixa en spis inne i köket. Jag menar, det fungerar ju helt utmärkt att laga maten på altanen...eller hur Mamii och Pernilli..?? :)
Och under lördagen hann jag med att få upp vävtapeten...glasfiberväv...klia-mycket-väv. Jag hade massvis med kli på mina kläder utan att jag visste om det. Så på kvällen sprang Edward, William och Gabriel runt och kliade sig...öööh...jag hade kramat dom massvis...med mina glasfiberkläder på...oj,oj. Duschen nästa! Brorsan och Patrik hade fullt upp med att spackla golvet.
Papii var arbetsklädd...han skulle på arbetsfest...och vi andra festade loss med arbete i köket :)
På söndagen blev golvet lagt av mig och min bror. Va vi kan, va duktiga vi är, min bror och jag, om vi nu får säga det själva. Bästa arbetsteamet ever! Och...öööh...min brors energi tog slut, vilken tur att han fick energi, mat!
Och den goda maten stod min faster för. Hon erbjöd sig att fixa maten till oss alla. Så gulligt av henne. Jag blev jätterörd av hennes omtänksamhet. Fast vi är sådana i familjen Music, omtänksamma och hjälpsamma. För som man behandlar andra blir man behandlad själv.
Tack för den goda maten Faster Z! Det var supergott!
Efter den goda maten var det dags att dra på spotlighten och skruva ihop skåpen.
Patrik skruvade ihop ett högskåp...
...och jag som är van vid IKEA-prylar fixade ihop flera skåp, bara så där. Man kan nästan tro att jag är släkt med Ingvar Kamprad, fast bara nästan. Och titta vad fint! WoooHooo!!
Nu börjar det roliga. Köket börjar ta sin form. Ska åka till Mamii och Papii idag också, och i morgon och i övermorgon...jaaa, jag kommer att åka dit varje dag tills köket är invigningsklart. För då ska jag och Papii grilla på den nya köksgrillen och sedan ska Mamii och jag dricka kaffelatte-vanilj ifrån den nya kaffe-lattemaskinen som jag ska välja ut! Och den är inte att leka med, nej, nej...den är till för...öööh...mig..??
Och...hmmm...Mamii, jag vill ha en ROSA hammare för det är så coolt och jag är cool :)
Tjinge-linge-ling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0